Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmalukning pga. Putin og Ukraine - vil slippe for stor regning. Hvordan?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminovenner

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, der har planlagt nogle aktiviteter i Rusland.
Pga. det politiske spil som følge af krisen i Ukraine er mine kunder dog løbet skrigende bort - og nu skylder jeg penge til en virksomhed i Spanien.
Det er den spanske virksomhed der er ansvarlig for aktiviteterne - og jeg betaler licens til dem.

Det er også den spanske virksomhed der har placeret aktiviteterne i Rusland - og den spanske virksomhed fastholdt, at aktiviteterne skulle afvikles i Rusland i stedet for at flytte aktiviteterne til et andet land.

Dvs. den spanske virksomhed havde mulighed for at flytte aktiviteterne på trods af vores protester om, at det kan gå galt da Rusland tog Krim. Hvilket det så også gjorde. Vores kunder ville ikke være med. Men spaniolerne vil stadig have licenspenge.

Nu vil vi gerne slippe for at betale for den regning (75.000 kr.) den spanske virksomhed har tilgode. Jeg mener, at de er selvforskyldte i situationen - eller i det mindste bærer en stor del af skylden.

Jeg har nu lukket virksomheden (ikke gå konkurs - bare lukke den).
Nu er den dog registreret som enkeltmandsvirksomhed.


1. Er der nogen der har erfaring med, hvordan sådan en sag bedst kan klares? 

2. Hvordan håndteres ubetalte faktura mellem EU lande - når det kommer til et retssag?

3. Har jeg overhoved en sag ved at henvise til, at det at holde fast i Rusland grundlæggende var en idiotisk beslutning?

4. Er der nogen der evt. kan anbefale en god og kreativ advokat i Københavnsområdet?

mvh
Marvin

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)