Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kassekredit -hvis jeg må se din, så må du se min...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg har en kassekredit på 100.000, og for det betaler jeg 7% i rente - uanset om jeg kun er nede med 3.500 eller om jeg er nede med 100.000.

Hvordan med jer, hvor stor er jeres? -Og har I gradueret rente, så I betaler mindre i rente ved et lavere udlån?

Jeg synes nemlig, det er ret vildt at skulle betale 7% i rente af 3.500 som min kassekredit i snit er nede med.

På forhånd tak for input! :-)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det lyder som en dårlig deal du har..

Normalt betaler du kun rente af det faktiske træk.

( stiftelsesprovision af hele beløbet - som en engangsudgift)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John What?!:

Kære Aminoer,

Jeg har en kassekredit på 100.000, og for det betaler jeg 7% i rente - uanset om jeg kun er nede med 3.500 eller om jeg er nede med 100.000.

Hvordan med jer, hvor stor er jeres? -Og har I gradueret rente, så I betaler mindre i rente ved et lavere udlån?

Jeg synes nemlig, det er ret vildt at skulle betale 7% i rente af 3.500 som min kassekredit i snit er nede med.

På forhånd tak for input! :-)

Jeg er ikke sikker på jeg forstår dig. Betaler du 7% af det du trækker på, f.eks. 7% af 3.500 så er det ikke spor vildt, det er snarere i den lidt lavere ende hvis helt uden sikkerhed. Hvis du altid betaler 7% af 100.000 kr er der noget galt

Det er ikke så usædvanligt, at man faktisk betaler en lille procent - ex 1/2% af hele det beløb man må trække for banken skal betragte det hele som trukket og skal derfor hele tiden selv funde sig som om du havde trukket de fulde 100.000 kr, så jeg tror tiden hvor man bare kan ha træk ret 100.000 kr helt uden at gi noget for det er ved at være ovre for mange, og bankerne arbejder generelt med at nedbringe låne tilsagn som de kan se aldrig bliver udnyttet fuldt ud

I alle fald er 7% ikke en voldsom rente for et lå på 3. 500 kr hvis det er det du mener. Jeg kender ikke mange med gradueret rente - lavest ved lille beløb 

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John What?!:

Jeg har en kassekredit på 100.000, og for det betaler jeg 7% i rente - uanset om jeg kun er nede med 3.500 eller om jeg er nede med 100.000.

Hvordan med jer, hvor stor er jeres? -Og har I gradueret rente, så I betaler mindre i rente ved et lavere udlån?

Jeg synes nemlig, det er ret vildt at skulle betale 7% i rente af 3.500 som min kassekredit i snit er nede med.

Jeg har ingen kassekredit...

Men 7% i rente er da en god rente i disse tider, og det er meget normalt, at man betaler renten af det beløb, som man har trukket, uanset om det er få kroner, eller om du trækker hele beløbet. Men hvis du kun har minus 3500 kr i snit, er det måske værd at overveje, om en kassekredit er nødvendig...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, lidt skidt formuleret spg. - men jeg går da ud fra du mener 7% af de 100.000 hele tiden - ellers er der jo ingen mening med spørgsmålet overhovedet . :)

7% lyder som en helt ok rente, afhængig af sikkerhed

Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper, og I andre - det er 7% af det beløb jeg har trukket. Beklager, jeg var vist lidt for hurtig på tasterne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

helt ok kassekredit rente - den ligger ikke under normalt - og nogen gange på 8 og 9 og den er samme rente for lille træk som for stort helt generelt - og normalt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har vi ikke brugt vores kassekredit i mange, mange år, men den ligger pt. også på lige under 7 % og der skal betales rente så snart tallet i bunden bliver rødt. Om man ovetrækker med en krone eller 100.000, så tæller taxameteret. Men altså kun renter af det beløb, vi rent faktisk låner.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)