Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremlæggelse af ide - patent

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

jeg skal snart pitche/præsentere en ide til en større virksomhed. Dette er en ide til at skabe større opmærksomhed for virksomheden med udbyggelse af deres eksisterende produktportefølje. 

Mit it spørgsmål går så på - kan man sikre sig at denne virksomhed ikke stjæler ens ide uden man får betaling for den? Kan de f. eks. bruge ideen og kan jeg gøre noget inden præsentationen? Fx udarbejde noget på skrift, som underskrives af tilhørere fra virksomheden, som indikerer at denne ide er præsenteret. 

På forhånd tak for svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

nej det tror jeg ikke på. Man kan aftale en NDA (fortrolighedsaftale - google det) med direktøren ved at fortælle en del af det man vil tilbyde, og så i den inkluderer, at hvis virksomheden siden vælger at benytte det man bidrager med, så betaler den et beløb

Det vil ikke være let, da det kan blive en strid om, var det nu lige din ide de brugte eller var det noget de alligevel ville ha hittet på, og du må også regne med, at hvis du holder foredrag for medarbejderne, så kan de jo tage den tanke med sig i andre firmaer, så - jeg tror du er nødt til at få topledelsen til at tænde så meget på din ide, at de vil betale for at få HELE ideen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg lige prøve at finde (nda) og tage sådan en med... 

Mange tak for svar... Kan kun håbe at virksomheden er reel og betaler hvis de synes om ideen og den kan skabe omsætning for dem. 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor adskiller din ide/præsentation sig fra et traditionelt salgsmøde? Der er ingen der underskriver en NDA før et almindeligt salgsmøde. Lad være med at se spøgelser fokuser på at lave den bedste præsentstion muligt i stedetfor

Tilmeldt 14. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 05:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Virker det ikk bedre at komme med sådan et dokument....? Så mener man jo det, og giver vel et seriøst indtryk. Kommer jo som privat person og ikk som virksomhed.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)