Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigste internationale pengeoverførsel

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det foreløbige svar fra den lokale afdeling lyder:

"Vi har nu videresendt dine oplysninger til vores relevante afdelinger,
De skal kontakte dig i 2 arbejdsdages tid".

Suk :-(

"vores" i stedet for "vore".

"i 2 arbejdsdages tid" - hvad gi'r De mig, fru Heilbundt?

Og de fjolser betror man at ordne sine pengesager? :-(

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Her gengives et referat af min chefs samtale med en medarbejder i Danske Bank:

"Nuvel, sagen er, som hun sagde, at hvis en privat mand åbner en konto i Danske Bank i Sverige så koster det ikke gebyr at lave en overførsel, eller rettere ... det mente hun kun gjaldt EURO lande, men andre lande kostede det stadig 50 kr, godt nok svenske, så det var reelt billigere. Men hvis der skal overføres f.eks. US Dollars fra kontoen i Sverige, så skal de danske kroner først overføres til Sverige og omregnes til Svenske kroner hvorefter de bliver omregnet til USD. Det mente hun ville æde fordelen. Plus, det jo også koster et årligt gebyr bare at have en konto. Alt i alt mente hun ikke det var en idé der var værd at bygge videre på.

Hvis jeg skulle gøre det, så kan jeg ikke oprette kontoen, men skal finde en privatmand der kan oprette kontoen og damen mente det så ville give problemer med Skat at der gik overførsler fra det ene land til det andet. Det ved jeg nu ikke om Skat gider roder med, for det er jo helt legitimt, men sagen er, at der nok desværre ikke er det store at spare".

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:
http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Konti/Raadgivning/Bank-i-udlandet/konto-i-udlandet/Pages/Konto-i-udlandet.aspx
Ved et hurtigt kig stinker det langt væk af "privat". Har du erfaring med om det også kan bruges erhvervsmæssigt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Jeg er mødt i banken, i 3 minutter var det overstået. Du kan også gøre det på nettet. Se linket nedenfor.

Efter 1 uge fik jeg min PIN-lommeregner fra Sverige, samt login oplysninger.

Og bruger det: GRATIS. Er du ikke med i kundeprogrammet? Ellers koster det ca 25 DKK om måneden, tror jeg.

Det er gratis at overføre til EU. Udenfor EU bruger jeg PayPal.

http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Konti/Raadgivning/Bank-i-udlandet/konto-i-udlandet/Pages/Konto-i-udlandet.aspx

Eu er gratis også fra Dk hos næsten alle, når modtager betaler omk. og der bruges enten DKK eller Euro

Men var det ikke til uden for EU trådstarter skulle bruge?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Men var det ikke til uden for EU trådstarter skulle bruge?
Både/og.
Cookie - John Hannover:
Eu er gratis også fra Dk hos næsten alle, når modtager betaler omk. og der bruges enten DKK eller Euro
Jo, det er da meget fint, men sådan fungerer det jo ikke i praksis, når man betaler fakturaer til et firma. De skal naturligvis modtage fakturabeløbet - hverken mere eller mindre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

"Så fik jeg en opringning fra en dame fra Danske Bank der kendte alt til de svenske forhold.
Det koster 2900 kr at oprette en svensk konto. Og nej, intet er gratis. Det koster så 1000 kr om året at have denne konto.

Det koster 3 svenske kroner at overføre penge til EURO lande, men det koster 125 svenske kroner at sende penge til alle andre lande udenfor EUROlandene.

En hurtig hovedregning viser at det ikke kan betale sig".

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)