Det foreløbige svar fra den lokale afdeling lyder: "Vi har nu videresendt dine oplysninger til vores relevante afdelinger, Suk :-( "vores" i stedet for "vore". "i 2 arbejdsdages tid" - hvad gi'r De mig, fru Heilbundt? Og de fjolser betror man at ordne sine pengesager? :-( |
Her gengives et referat af min chefs samtale med en medarbejder i Danske Bank:
"Nuvel, sagen er, som hun sagde, at hvis en privat mand åbner en konto i Danske Bank i Sverige så koster det ikke gebyr at lave en overførsel, eller rettere ... det mente hun kun gjaldt EURO lande, men andre lande kostede det stadig 50 kr, godt nok svenske, så det var reelt billigere. Men hvis der skal overføres f.eks. US Dollars fra kontoen i Sverige, så skal de danske kroner først overføres til Sverige og omregnes til Svenske kroner hvorefter de bliver omregnet til USD. Det mente hun ville æde fordelen. Plus, det jo også koster et årligt gebyr bare at have en konto. Alt i alt mente hun ikke det var en idé der var værd at bygge videre på.
Hvis jeg skulle gøre det, så kan jeg ikke oprette kontoen, men skal finde en privatmand der kan oprette kontoen og damen mente det så ville give problemer med Skat at der gik overførsler fra det ene land til det andet. Det ved jeg nu ikke om Skat gider roder med, for det er jo helt legitimt, men sagen er, at der nok desværre ikke er det store at spare".