Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Materielle værdier i ny virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er ved og starte en virksomhed, med udlejning af nogle maskiner vi har købt på DBA og sådan nogle sider gennem de sidste 3 år.

Nu er vi så nået dertil, hvor vi er nødt til og skal momsregistreres. Så er mit spørgsmål:

Kan man bare starte sådan noget op, og så bare registrere alle de maskiner og tilbehør i firmanavnet, eller kan vi komme i klemme med noget skat og moms ved og gøre dette? Der er nogle maskiner med bamser i, hvor bamserne bliver solgt. Så der kommer jo nogle penge ind i firmaet, for noget salg, hvor der ikke har været udgifter til materialekøb.

Håber der er en, der lige har svaret klar til dette.

MVH

Morten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

da maskinerne er købt - som jeg forstår det over en lang periode OG I har drevet jeres virksomhed uden moms på indtægter hidtil, så er fremgangsmåden, at I sælger jeres "maskiner" privat til virksomheden uden moms. Her er det MEGET vigtigt at I finder dokumentation for jeres værdiansættelse af maskinerne, så det ikke kan ses som en måde at få en udgiftsværdi der ikke er realistisk. Find andre tilsvarende og bruge en pris der absolut ikke er over det I kan finde

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er drevet virksomhed og de bare skal momsregistreres så skal der ikke ske salg, da tingene allerede bør være i regnskabet.

Men enig hvis det er private ting der skal hives ind i en ny virksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Hvis der er drevet virksomhed og de bare skal momsregistreres så skal der ikke ske salg, da tingene allerede bør være i regnskabet.Men enig hvis det er private ting der skal hives ind i en ny virksomhed.
helt enig  mit gæt er, at de ikke på nogen måde er i regnskabet - ellers tror jeg ikke de spurgte sådan - men det er jo klart, at hvis de helt korrekt er i regnskabet, så er det jo klaret allerede

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for svar og interesse.

Vi har ikke haft maskinerne igang med og lave penge endnu.

Alt er købt hjem, og vi har fundet nogen, som kunne være interesseret i at få dem ud og stå. Men dette har vi ikke villet før der var styr på CVR nr osv.

Hvis man gør det med og sælge maskinerne til firmaet, kan man så gøre det uden fysisk og skulle flytte nogen penge? Jeg mener, vi har jo betalt dem en gang, og hele planen var og starte firmaet uden en kassekredit.

MVH

Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - så skal I bare skyde beløbet ind på en konto der hedder indskud ejer i mellemregning/egenkaptial/status. Forudsat det er personlig virksomhed. Er det et IVS eller andet form for selskab så skal der oprettes en låneaftale hvor selskabet låner pengene svarende til prisen af jer og I skal ha en markedsrente (typisk 4 - 12%) som I skal selvangive og selskabet fradrage og i kan bare lave det som anfordringslån - tag en revisor ind over-  hvis det er inden for sidste 6 mdr de er anskaffet og I har alle regninger med moms og I intet har faktureret uden moms nogensinde inde i starter CVR så vil I kunne tage dem ind med moms http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html og ellers sælge dem ind til markedspris uden moms - Er det til et selskab bør I tage en revisor med ind - også for at høre om der kan blive problemer med at I fra start planlægger at lave egenkapitalen og mere til, om til egne aktiver

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Det vil vi arbejde videre med.

MVH

Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisor er svaret. Det kan være dumt og dyrt uden.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)