Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hastighedsoptimering af WP hosted af cliche hosting

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

Man skal jo teste alt, også Google page speed module og dens filtre.

Præcis - man skal teste per site basis, da konfiguration kan variere fra side til side - derfor at installere den på alle servere gør lige præcis, at nogle måske vil nyde godt af det - hvor andre vil få en langsommere side af det.

Korrekt, hvis man har et meget kontrolleret environment med sin server - og man er den eneste der har sider på den - så er mod_pagespeed godt da man kan konfiguere den præcis til de sider man har (Og endda vhost), men hvis man snakker om en shared server f.eks, så bliver det lidt mere problematisk, derfor mener jeg at det ikke er altid man skal installere pagespeed på sin server, lige præcis fordi det sker fra tid til anden du har environments hvor du ikke kan kontrollere hvad siderne gør :)

Men helt fint hvis du har en VPS eller dedikeret server

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

Man skal jo teste alt, også Google page speed module og dens filtre.

Præcis - man skal teste per site basis, da konfiguration kan variere fra side til side - derfor at installere den på alle servere gør lige præcis, at nogle måske vil nyde godt af det - hvor andre vil få en langsommere side af det.

Korrekt, hvis man har et meget kontrolleret environment med sin server - og man er den eneste der har sider på den - så er mod_pagespeed godt da man kan konfiguere den præcis til de sider man har (Og endda vhost), men hvis man snakker om en shared server f.eks, så bliver det lidt mere problematisk, derfor mener jeg at det ikke er altid man skal installere pagespeed på sin server, lige præcis fordi det sker fra tid til anden du har environments hvor du ikke kan kontrollere hvad siderne gør :)

Men helt fint hvis du har en VPS eller dedikeret server

Det giver nu ingen problemer på en shared server. jeg siger jo ikke at du bare skal aktivere det og så lade det ramme alle webhoteller, det jeg siger er at alle udbydere bør give muligheden for at webhoteller kan benytte sig at mod_pagespeed. 

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

Det giver nu ingen problemer på en shared server. jeg siger jo ikke at du bare skal aktivere det og så lade det ramme alle webhoteller, det jeg siger er at alle udbydere bør give muligheden for at webhoteller kan benytte sig at mod_pagespeed. 

Det er en rimelig omstændig process at tilbyde dette, da du jo samtidig skal lave moduler hvor de kan konfigurere pagespeed til deres egne behov, der indgår en masse sikkerhed i det som skal tages hånd om, og kræver en hel del udviklingstimer, som rigtig mange hosts ikke vil bruge tid på - da det gavner virksomheden minimalt, men det er så en helt anden ting.

Edit: samtidig med det vil mod_pagespeed give ekstra load på serverne, hvilket kan skade ens side mere - hvis servere allerede er overfyldte (hvilket man jo ser ret ofte).

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

Det giver nu ingen problemer på en shared server. jeg siger jo ikke at du bare skal aktivere det og så lade det ramme alle webhoteller, det jeg siger er at alle udbydere bør give muligheden for at webhoteller kan benytte sig at mod_pagespeed. 

Det er en rimelig omstændig process at tilbyde dette, da du jo samtidig skal lave moduler hvor de kan konfigurere pagespeed til deres egne behov, der indgår en masse sikkerhed i det som skal tages hånd om, og kræver en hel del udviklingstimer, som rigtig mange hosts ikke vil bruge tid på - da det gavner virksomheden minimalt, men det er så en helt anden ting.

Edit: samtidig med det vil mod_pagespeed give ekstra load på serverne, hvilket kan skade ens side mere - hvis servere allerede er overfyldte (hvilket man jo ser ret ofte).

Ved ikke rigtig hvad det er, men det tog nu ikke min host meget tid at få gang i mod_pagespeed på min server, og den kan konfigureres pr host både via vHost og htaccess, og nej det er selvfølgelig ikke alt der understøttes af htaccess. skal ikke kunne sige noget om sikkerheden, er ikke IT mand på den måde. Men mon ikke at Enavn har taget hånd om dette også.

Webhosting, siteground og flere i udlandet har også mod_pagespeed muligheden på webhotel niveau. så altså jeg kan ikke se de problematikker du kommer med, men jeg er selvfølgelig heller ikke selv en udbyder. selvfølgelig, hvis du vil lave et interface hvorfra de kan styre hvilke submoduler der skal aktiveres, tager det selvfølgelig tid at udvikle.

MVH Kim

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)