Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hastighedsoptimering af WP hosted af cliche hosting

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har nu flere gange prøvet at få hastighedsoptimeret min WP på www.regenclinic.dk, men får hele tiden at vide at de folk der skulle gøre det ikke kan fordi cliche hosting lukker for et eller andet - jeg er slet ikke så teknisk så fatter det ikke rigtigt.

Er der måske nogle der har erfaring med at hastighedsoptimere WP hosted af cliche, som kan hjælpe mig lidt videre? Eller som vil gøre det mod en lille betaling? (-:

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Udover gzip compression hvilket ikke virker ved cliche hosting ud fra hvad jeg har læst i de andre tråde - så er der noget skalering af nogle billeder - som kan spare dig for godt 50% af sidens størrelse - men når det så er sagt:

http://gtmetrix.com/reports/www.regenclinic.dk/1Xa830H4

Loading tid på 1.11 sekunder fra London er egentligt OK :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lucas.

Tak for svar! (-:

Jeg tænker bare af F- og C grade helst skal op på A, minimum B - for at jeg får det optimale ud af mit SEO-arbejde.

Har du navnet på et WP plugin jeg kan bruge for at ordne det med billederne?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Holm:

Jeg tænker bare af F- og C grade helst skal op på A, minimum B - for at jeg får det optimale ud af mit SEO-arbejde.

Har ingen betydning om den er F eller A - hvis den er hurtigere på F end den er på A - er er F helt klart at foretrække.

Evt. læs http://blog.catchpoint.com/2011/12/27/biggest_misconception_about_google_page_speed/ - der også kommer ind på at pagespeed score (Som din A, B, C, D, E eller F er baseret på) sammen med YSlow - viser at din side ikke behøves være optimal ved f.eks, en score på 100% iforhold til en med kun 40% i score.

Så det det egentligt kommer an på, er at din side er hurtig, og ikke om du har A eller F. At der så kunne løses noget med gzip ved at skifte udbyder som der understøtter det er så noget helt andet.

Jonas Holm:

Har du navnet på et WP plugin jeg kan bruge for at ordne det med billederne?

Svært at finde en plugin der fixer præcis dette problem - da WP ikke lige ved hvad størrelse du viser det i (udover hvis det er defineret) - jeg ville tværtimod, uploade billederne i de størrelser som du skal bruge dem i.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Holm:
Jeg tænker bare af F- og C grade helst skal op på A, minimum B - for at jeg får det optimale ud af mit SEO-arbejde.

Ikke helt. Som Lucas siger, høj hastighed hænger ikke nødvendigvis sammen med høje grades. Den (lille) SEO fordel der kan opnås, handler kun om hastighed, ikke grades fra PageSpeed eller YSlow. Opfat grades som hints om hvad der kan gøres bedre, så hastigheden kan forbedres.

Jonas Holm:
Har du navnet på et WP plugin jeg kan bruge for at ordne det med billederne?

Prøv at se om Kraken kan klare sagen for dig. Kraken kan skalere og optimere billeder, og de har et WordPress plug-in.

Jeg har ikke erfaringer med Krakens WordPress plug-in, men jeg bruger deres service via API, og den er fremragende. Deres service koster fra $5 om måneden.

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for svarene begge to, der lærte jeg sgu en fin slat, lynhurtigt! ((-: Rigtig god weekend.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Smush.it er et fint plugin, der automatisk sørger for komprimering.

Du kan i mediegalleriet også komprimere allerede uploadede billeder, skaleringen kender jeg dog ikke et program, der kan klare.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:

Smush.it er et fint plugin, der automatisk sørger for komprimering.

Du kan i mediegalleriet også komprimere allerede uploadede billeder, skaleringen kender jeg dog ikke et program, der kan klare.

Kraken gør det samme, bare 100 gange bedre.

Skal man have et program der skalere billeder ud fra det brugeren skal bruge, skal man nok tage et kig på servere som understøtter Google page speed module, som er et apache modul. det virker dog kun hvis der er angivet hvilken størrelse billedet skal have. Alle servere burde faktisk have dette modul. ikke kun på grund af den del, men på grund af alle de elementer som er indbygget i det modul Alternativt kan man selvfølgelig også lave et plugin som rent faktisk gør det samme.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

Alle servere burde faktisk have dette modul. ikke kun på grund af den del, men på grund af alle de elementer som er indbygget i det modul Alternativt kan man selvfølgelig også lave et plugin som rent faktisk gør det samme.

Man skal bare samtidig være opmærksom på - at mod_pagespeed faktisk kan give en negativ effekt på ens hastighed, som Google selv udtaler sig om hvert eneste år på VelocityConf.
Men ja, til den normale bruger er det sikkert helt fint.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

Alle servere burde faktisk have dette modul. ikke kun på grund af den del, men på grund af alle de elementer som er indbygget i det modul Alternativt kan man selvfølgelig også lave et plugin som rent faktisk gør det samme.

Man skal bare samtidig være opmærksom på - at mod_pagespeed faktisk kan give en negativ effekt på ens hastighed, som Google selv udtaler sig om hvert eneste år på VelocityConf.
Men ja, til den normale bruger er det sikkert helt fint.

Klart, det er jo ligesom det med at gå efter top score på div. testere.

eller hvis man bare slår alt til i W3TC, uden at tænke over hvad det er man slår til og hvorfor

Uden rigtig at se på sitet og hvordan det loader mm. Så kan man ende ud i dårligere loadtider mm.

Det er tit også derfor folk ender ud i at sige at et modul, eller plugin er dårligt, fordi de tænker, der er en funktion jeg kan hakke af, så gør jeg det. i stedet for at sætte sig ind i hvad er det egentlig jeg slår til her, er det nædvendigt etc.

Man skal jo teste alt, også Google page speed module og dens filtre.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)