Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Keywords - Bruger jeg dem forkert og er 50 nok ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og skal beslutte mig for om 50 keywords er nok, da det er her min økonomiske grænse går - jeg har ikke råd til 200 keywords eller mere i øjeblikket.

Jeg sælger børnetøj med disney figurer, superhelte osv på varerne, og vil jo gerne følge med over det hele, men er meget i tvivl om 50 keywords er nok. Når jeg sidder og skriver keywords ind, der hvor jeg har et prøve abonnement, når jeg hurtigt op på 50 uden at have været hele vejen rundt - men måske bruger jeg keywords forkert?

Feks vil jeg gerne følge -

Spiderman bukser
Spiderman langærmet
Spiderman trøje
Spiderman sengetøj
Spiderman t-shirt
Spiderman tshirt
Spiderman rygsæk
Spiderman taske
osv....

Nu har jeg jo også mange andre ting end lige spiderman, så inden jeg når at tænke mig om er de 50 keywords brugt på et par forskellige figurer.

Bruger jeg dem forkert, eller skal jeg tænke på en anden måde ? eller er det bare sådan det nu engang er ?

Jeg bruger også CuteRank som er gratis, og her har jeg allerede fyldt en helvedes masse keywords ind - men det er jo ikke helt så smart som en onlinebaseret SEO virksomhed.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej "KS71"

Til dit spørgsmål om 50 søgeord er nok: det er ikke til at sige og det er ikke det rigtige spørgsmål du stiller. Så lad mig starte et andet sted.

Det lyder som om du skal gennemføre en søgeordsanalyse, som handler om at finde de bedste søgeord for dit firma.

De bedste søgeord er dem som:

1) Har mange søgninger i søgemaskiner
2) Har lav konkurrence
3) Er vigtige for dit firma
4) Er specifikke i modsætning til generelle

Det du er igang med at opstille, kan betegnes som en brutto-liste af søgeord, og det er helt fint. Du skal bare ende med en netto-liste af søgeord udvalgt efter kriterierne 1)-4) ovenfor.

Når jeg gennemfører en søgeordsanalyse, går jeg ret grundigt til værks. Den er jo fundamentet for det meste af SEO-arbejdet og en stor del af markedsføringsarbejdet generelt.

Det ender som regel med 2.000-4.000 søgeord i en brutto-liste. Brutto-listen er resultatet af brainstorm, forslag fra Google AdWords Keyword Planner, flertalsvarianter, lokalitetsvarianter og stavefejlsvarianter. Afhængig af sprog bruger jeg desuden Wordtracker og lign. værktøjer til at give mig inputs til brutto-listen.

Alle søgeordene i brutto-listen undersøges efter kriterierne 1)-4) ovenfor med følgende værktøjer:

1) Søgninger - Google AdWords Keyword Planner + evt. Google AdWords kampagne
2) Konkurrence - Google AdWords Keyword Planner + evt. andre værktøjer
3) Vigtighed - manuel gennemgang
4) Specifikke/generelle - manuel gennemgang

Alle disse data putter jeg i en fin formel, som egentlig bare balancerer kriterierne 1)-4) i forhold til hinanden.

Ud kommer en netto-liste, som typisk er på 200-300 søgeord. De bedste af dem kalder jeg primære, resten er sekundære. Årsagen til primær/sekundær opdelingen er, at jeg sætter højere trafik- og rankingmål for de primære søgeord end for de sekundære.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Tue for dit fyldestgørende svar. Jeg vil prøve at se, om jeg kan gå mere systematisk tilværks ved fra dine råd.

Jeg kan godt se nu, at jeg har tillagt de 1-pladser jeg har på google, for meget værdi. Forstået på den måde, at de ikke har så meget betydning, hvis der stort set ikke er nogle som søger på lige de ord. Så er det jo bedre at ligge nr 5 på et keyword der er mange søgninger på.

Jeg vil gå tilbage i tænkeboksen :)

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme :-)

KS71:
Forstået på den måde, at de ikke har så meget betydning, hvis der stort set ikke er nogle som søger på lige de ord. Så er det jo bedre at ligge nr 5 på et keyword der er mange søgninger på.

Ja :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen Tue og Kim,

Det handler vel ikke kun om hvor mange der søger på et ord, men også om hvor mange der konverterer og hvor meget de køber for?

Måske er der kun 5 søgninger om måneden på en bestemt søgestreng, men hvis den altid konverterer så er det vil hurtigt tjent hjem at ranke højt på den søgning?

Men det er selvfølgelig ikke i det indledende arbejde at man finder den gyldne søgestreng Smile

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Sarah Vos Thrysøe:

Det handler vel ikke kun om hvor mange der søger på et ord, men også om hvor mange der konverterer og hvor meget de køber for?

Måske er der kun 5 søgninger om måneden på en bestemt søgestreng, men hvis den altid konverterer så er det vil hurtigt tjent hjem at ranke højt på den søgning?

Men det er selvfølgelig ikke i det indledende arbejde at man finder den gyldne søgestreng Smile

Hej Sarah

Det er rigtigt, at der af nogle søgeordord/-fraser kan udledes en hensigt og at disse søgeord - for nogle konverteringstyper - kan have potentiale for højere direkte værdi.

Nu har de fleste (eller burde have) flere konverteringstyper end blot macro-konverteringer, som køb. Der er for eksempel typiske micro-konverteringer som sign-up til nyhedsbrev, RSS feed tilmeldinger, tilbagevendende besøgende, engagement og en række andre. Disse micro-konverteringer kan på sigt være mindst lige så værdifulde som macro-konverteringer.

I punktet "3) Vigtighed" har jeg forsøgt at samle alle disse hensyn, men det kan være, at det ville være bedre at oprette et nyt punkt alene til "Hensigt".

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)