Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt tema i Wordpress

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Brønderslev
Tilmeldt 12. Mar 14
Indlæg ialt: 54
Fra  CupBranding.dk Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg går og overvejer at udskifte mit Tema i Wordpress, og ville høre om det er muligt at "forberede" en hjemmeside med det nye tema, imens hjemmesiden stadigvæk beholder det originale tema.

Således at virksomheden ikke skal være nede imens jeg forbereder det nye tema?  

/Victor

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav en kopi af din side på et subdomæne som naturligvis er lukket af for besøgende. Så kan du tilrette det nye tema som du har lyst til og når det er færdigt, så kan du overføre det til den kørende side

Fra Brønderslev
Tilmeldt 12. Mar 14
Indlæg ialt: 54
Fra  CupBranding.dk Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Jeg programmere i wordpress udelukkende over nettet. Hvordan får jeg så taget en kopi af det?

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer lidt an på mulighederne hos din hostingudbyder. Har du adgang til en filemanager tager du en kopi af din WordPress-installation og flytter til subdomænet eller bare en anden folder på din hjemmeside. Har du phpadmin kan du tage en kopi af databasen og oprette en ny, hvor du importerer din kopi. I din wordpressinstallation skal du ind og sætte en config.php fil op til den nye (kopi) database.

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 71
Fra  Digital Advisor Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Victor,

Det kan du godt. Der findes plugins der lader dig arbejder med et nyt theme, mens du har det "gamle" live. 

http://wordpress.org/plugins/theme-test-drive/

Læs evt. anmeldelserne på sitet inden/hvis du bruger det.

/Digital Advisor

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Preview funktionen er jo faktisk blevet indbygget i WordPress som standard.

Der kan du jo se hvor galt det står til, og endda rette nogle småting.

Hvis du skal kopiere siden online:

1) lav fx et subdomæne

2) eksporter med import / eksport og importer i din nye installation

eller

2) kopier alle filer og lav en dump af database -> installer i ny installation

Sørg for a) at lukke dit nye test site af for søgemaskiner b) vær sikker på at du laver din wp-config.php om, så du ikke overskriver dit produktionssite.

Endeligt: Lav alle de tema tilrettelser og tests du vil og eksporter den anden vej.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)