Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afviser gavekort - Hvad siger loven?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino.

Jeg er ny her på siden, så undskyld hvis mit indlæg her er kommet ind under en forkert kategori.

Her i weekenden vandt jeg et gavekort på 1.000kr. i en konkurrence afholdt af et kosttilskudsfirma. Gavekortet kunne så bruges i deres webshop. Da jeg så her i starten af ugen benytter mig af denne rabatkode så kan jeg se at der kun gives 1kr. i rabat. Jeg tænker det er løjerligt, så jeg kontakter firmaet og hører om der er sket en fejl og hvad man lige kan gøre for at rette op på denne.

Jeg får så en besked i dag om at gavekortet er brugt, så det er der intet at gøre ved.

Jeg føler mig selvfølgelig uretfærdigt behandlet, og jeg forsøger stadig at holde samtalen kørende med dem. Jeg ved der blev taget nogle billeder af mig med præmien, så de ved at det var mig der vandt, og jeg prøver at høre dem til om de kan finde ud af hvem der har brugt gavekortet (for jeg vil meget gerne vide hvem det er)

- Men hvis det også svigter er der så nogen der ved om der er noget jeg kan gøre rent juridisk?

Stort tak til alle der kommer med råd, og undskyld hver form for ulejlighed jeg har forsaget.

- Mikkel Mouridsen

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver alt for dyrt og tager for lang tid hvis du skal bruge loven til at bevise at du har ret.

Kontakt medierne i stedet for, f.eks. en lokalavis hvor firmaet holder til eller måske være heldig at EB.dk gider at gøre noget ved det, det får du nok meget mere ud af ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

WOWWOW:
Kontakt medierne i stedet for, f.eks. en lokalavis hvor firmaet holder til eller måske være heldig at EB.dk gider at gøre noget ved det, det får du nok meget mere ud af ;-)

Det er sgu da noget af et useriøst råd du kommer med! 

Kan du ikke komme i dialog firmaet, så informere dem om at du klager til Forbruger Rådet. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

WOWWOW:
Kontakt medierne i stedet for, f.eks. en lokalavis hvor firmaet holder til eller måske være heldig at EB.dk gider at gøre noget ved det, det får du nok meget mere ud af ;-)

Det er sgu da noget af et useriøst råd du kommer med! 

Kan du ikke komme i dialog firmaet, så informere dem om at du klager til Forbruger Rådet. 

Er du sikker på at dit råd er bedre?

Hvis der sakl være et krav, så er det vel købeloven vi skal ind over. - Den handler om ydelse og modydelse. - Og her er det en gevinst, uden modydelse (intet betalt for at deltage) - Derfor er jeg ret overbevist om, at den ikke kan benyttes.

Hvis ikke købeloven kan benyttes er der vel nærmest frit spil, hvilket i praksis vil sige: 'Der er ikke noget at gøre ved det'.

At det så er en noget blakket moral af udbyderen af gavekortet er en HELT anden sag...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror bare, jeg ville bestemme mig for, at jeg nu havde lært noget om det pågældende firma - og så ellers komme videre med nogle mere interessante ting i mit liv.

Hans

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Kan du ikke komme i dialog firmaet, så informere dem om at du klager til Forbruger Rådet.

Han skriver jo at han prøver at holde samtalen kørende, men det virker ikke til at de har den store forståelse for det.

Har du nogensinde selv prøvet at klage til Forbrugerrådet, forbrugerombudsmanden osv. ?

Men det har jeg, senest har jeg klaget over Lotto24.dk som kører en kampagne hvor man kan få is, men man binder sig lige til 299 kr om måneden i abonnement.

Klokkeklar overtrædelse af markedsføringsloven, og jeg regnede med at Forbrugerombudsmanden ville tage fat i sagen, men efter 4 ugers venten, fik jeg svaret at det er en klar overtrædelse af loven, men de har så travlt at de ikke tager sagen op.

Jeg siger ikke at man skal sætte hårdt mod hårdt, har dog aldrig hørt om et gavekort som man har vundet og som så er blevet brugt af en anden, derfor har man jo tit set at der kan komme gang i tingene hvis man får et medie indover

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)