Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af konkurrence (et produkt)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Børkop
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg har startet en enkeltmandsvirksomhed www.jensfm.dk - som består af at kunne hjælpe mindre virksomheder samt privatpersoner til at kunne få en ny flot hjemmeside, der tager udgangspunkt i deres behov og ønsker. 

..Kunne snakke langtid om dette..

Jeg har i den anledning lavet en konkurrence (har styr på reglerne osv.) hvor præmien er et stk skræddersyet hjemmeside til en værdi af 6.999 kr,-

Har prøvet at læse lidt herinde, men kan ikke rigtig finde nogle steder hvordan jeg skal bogføre dette??

Er det en repræsentation eller en reklame jeg laver?? Umiddelbart vil jeg jo selv sige det er en del af min markedsføring

Sådan som jeg har forstået det kan jeg trække et begrænset beløb fra, hvis det er en repræsentation og ubegrænset hvis det ses som en reklame.

Nogle der kan hjælpe??

Mvh

Jens

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Det du laver er en slags reklame, og dine omkostninger hertil skal også bogføres som reklame, dermed fuldt fradrag. Der er dog kun tale om din omkostning, jeg antager at en del af din pris er timer som du selv ligger I, så vil dette ikke skulle medtages. Så det er kun direkte omkostninger til domæne eller lignende, som der er din markedsføringsomkostning.

Mvh.

Anders

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra Børkop
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Tak for svaret..


Men er en direkte omkostning ikke et produkt?

En timepris er vel også en omkostning, da de bliver brugt på at lave selve produktet?
 

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

En time pris er ikke en direkte omkostning, medmindre at du køber det fra en underleverandør. Det er kun dine kostpriser ikke dine salgspriser. Det vil sige, at hvis du brugte en underleverandør, som du betaler 300 kr. i timen, men videre fakturer til 400 kr. i timen, så er det kun de 300 kr. der er din direkte omkostning, og som skal bogføres som en markedsføringsomkostning. Men da det kun er dig selv, så er der jo ingen omkostninger, da du ikke har omkostninger til dig selv.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens:

Men er en direkte omkostning ikke et produkt?

En timepris er vel også en omkostning, da de bliver brugt på at lave selve produktet?

nej du kan ikke trække dine egne timer fra - det ville jo give en utrolig elastik i systemet - KUN regninger du selv har modtaget for at kunne lave det produkt kan du trække fra. Du trækker jo heller ikke 8-12 timer gange din timeløn fra for hver dag du arbejder med andet der vel gerne skal føre til et godt resultat en dag Smile

Du skal ha et bilag der viser den omkostning du har haft for at trække noget fra, aldrig egne timer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Børkop
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de hurtige svar :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)