Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seo juice flow med iframe

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Glostrup
Tilmeldt 28. Feb 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har fået stillet en opgave som går ud på jeg skal have noget ekstern html overpå min hovedside (enten via object, embed, iframe) og her er jeg ret sikker på at iframe er det klogeste valg at bruge. Men udfordringen ligger i at det eksterne html skal gerne give SEO værdi til min hovedsiden (hvor iframen ligger) altså source html skal overfører seo juice til target.

Lad mig illustrere: www.site-a.com har en side som indeholder en masse links og text. Denne url, lad os kalde den www.site-a.com/produkter lægger jeg nu i en iframe på www.site-B.com. Vil www.site-B.com få alt SEO værdien fra www.site-a.com/produkter når google crawler www.site-B.com? eller hvordan hænger det sammen ?

Jeg kan ikke blive klog på om google gør dette ? og hvis det er tilfældet, vil der være nogle ulember/penalties SEO wise? ved at hente html'en eksternt via en iframe..

Jeg håber der sidde en klog SEO person skal kan hjælpe mig med at fortælle mere omkring implementering af ovenstående.

venligst

Marcel Huss-Nielsen

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Eksempel <iframe src="http://www.example.com/page-to-be-iframed.html" > Your browser does not support iframes, pelase visit <a href="http://www.example.com/page-to-be-iframed.html">this page</a>, </iframe>

Så vil der overføres pagerank IMO, men hvorfor ikke bare loade det ind med jquery, og skrive i bunden:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus quis mollis mi. Nam dictum vel turpis quis accumsan. Aenean rutrum arcu sit amet libero pellentesque, vitae bibendum erat scelerisque. Nunc sed velit sapien. Nulla fermentum dui ut euismod aliquet. Nullam fermentum tortor odio. Aenean id ornare lectus. Morbi molestie vulputate mi vitae tincidunt. Donec dapibus maximus augue, id molestie odio sollicitudin a. 

Kildereference: http://www.example.com/page-to-be-iframed.html


Jeg vil *klart* anbefale dig at holde dig væk fra iframes, det er frames, og frames er ret dødt - omend Google faktisk selv bruger iframes når de skal loade deres reklamer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror den SEO gevinst du leder efter ved at inkludere indhold fra andre sider, taber du i forhold til Dublicate Content.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:
men hvorfor ikke bare loade det ind med jquery, og skrive i bunden:

jQuery kan ikke altid overføre fra fremmede domæner. Det mener jeg afhænger af browseren. Dette skyldes sikkerhed. jQuery giver heller ikke bonus på SEO fronten.

Fra Glostrup
Tilmeldt 28. Feb 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

@Tom:  Dit eksemple falder under CORS, og derfor er det ikke så ligetil at injected det i DOM'en med jQuery. Kun hvis det er "Same origin policy" kan dette lade sig gøre.

@b.hvarregaard: Det indhold der skal injectes på siden ligger ikke synligt andre steder - det er lavet specifikt til at blive vist på et andet domain.

Tak for jeres bidrag - jeg kunne nu stadig godt tænke mig at høre om der er en som ved mere omkring SEO juice flow for iframes.. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

@Marcel: Få dit HTMl ind i en database. Du vil få en masse problemer med cross domain authentication hvis filerne er på forskellige domæner.

Jeg holder mig normalt fra iFrames, da det ofte er med et dårligt motiv for øje, rent SEO mæssigt. Det går jeg også ud fra det er i dit tilfælde? Hvorfor vil du ellers have det i HTML filer og ikke direkte på siden?

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Glostrup
Tilmeldt 28. Feb 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hele ideen bag det er at det skal være nemt for kunden at vise indholdet fra det andet domaine og samtidigt skal kunden også få SEO værdien af indholdet fra det andet domaine.

Så en løsning med en database, eller en php, ajax, JsonP løsning er ikke holdbart da kunden ikke besidder de teksniske evner til at opdatere og vedligeholde dette (det skal nævnes at der vil være 500 - 1000 kunder i mit scenarie, så derfor skal det være simpelt og nemt at implementere og vedligeholde for dem alle)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)