Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udfordringer ved en god idé

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er ny her på siden, og kunne godt tænke mig høre jer angående et par idéer jeg har fået. Det spøjse i mit indlæg er, at jeg ikke vil komme nærmere ind på hvad mine idéer er, men jeg kunne godt tænke mig at høre mere om processen, altså hvordan man kommer fra ingenting til sit mål. Hvis jeg har en idé, og jeg ved at jeg har fat i noget af det rigtige, hvordan kan jeg så vide at min idé ikke bare bliver kopieret. Altså hvis jeg nu opretter et indlæg hvor jeg fremlægger mine idéer for folket her på siden. Synes at formålet med siden er rigtig god, men kan ikke undgå at tænke over at det her rent faktisk godt kan ske. Er godt klar over at man selvfølgelig søger patent hvis man ved at man har den "rigtige" idé, men der til kan jeg tilføje en yderligere undren, da man i forhold til investorer er nød til at fremlægge ideén, og der med skabe risiko for at investoren bruger ideén selv. Er meget interesseret i at få feedback på mine ideér, men er det ikke lidt hul i hovedet at dele dem med andre når man ikke har nogen sikkerhed for at de ikke bare stjæler ideén?

Håber i kan hjælpe.

På forhånd Tusind tak for hjælpen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

man kan ikke få patent på en "ide"  du skal være i stand til at gi interesserede nok til at de gør med uden de ved alt - og så kan der laves NDA -google det-  spørgsmålet har været oppe mere end tit her så søg også amine

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper, det er rigtig nok, at offentliggørelse af dine ideer kan give problemer med at beskytte dem sidenhen. 
Men der findes en mulighed, som er for alle, der bor i Danmark og som netop er henvendt til borgere, der får gode ideer og har brug for hjælp til at få fundet ud af, om ideen er ny, den kan produceres og har et muligt marked i den anden ende.
Det er Opfinderrådgivningen, som er en del af erhvervsfremmesystemet og et tilbud om gratis rådgivning. Ordningen er blevet drevet af os på Teknologisk Institut i over 40 år og er måske et godt bud for dig.
Vores hjemmeside hedder: www.opfind.nu. Det eneste du skal gøre er at oprette dig som bruger, lgge ind, gå ind på Trin 1 Din idé, udfylde idéformularen og sende den til os - hvor den i øvrigt bliver modtaget i en krypteret database.

Hvis du har opklarende spørgsmål forinden, kan du fx bruge vores chat som også kører via hjemmesiden.

Alt godt
Anders Jørgensen - Opfinderrådgivningen 
anjn@teknologisk.dk  

 

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Det er godt med lidt forsigtighed, men på et eller andet tidspunkt vil jeg råde dig til at få nogle input på din ide, evt under en NDA.

Nu arbejder jeg med netop at få sat ideer på markedet, og vi arbejder dermed også med en masse investorere, og de, som os, kigger alle ca 5% på ideen og 95% på menneskerne bag. Så jeg vil råde dig til at få udviklet en businessplan, hvori du får vist at DU virkelig vil udover stepperne med dine ideer.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Hørte engang nogen sige at "det der med papir arbejdet, det finder vi ud af bagefter". Så husk nu at få arbejdet på ideen, og lad den ikke dø på at du er bange for at nogen skal stjæle den fra dig :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)