Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har en god idé, som jeg gerne vil have feedback/sparring på.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Alle 

Jeg har en idé, som jeg har gået og tænkt lidt over, og jeg er nu kommet dertil, hvor jeg gerne vil have andres øjne på den - og her er Amino vel perfekt. 

Kort oprids over features i v1: 

Like møbler, som andre har vist frem

Dagens værelse/ugens værelse/månedens værelse

Komme med foreslag til andre indretning. 

Sætte prismærker på sine møbler 

Tage billeder af værelse og lægge op på siden (Det skal vises på en Dribbble-agtig måde), hvor man kan se antal likes, visninger, osv. 

Bytte/købe møbler/design, osv. af andre, som folk ikke længere bruger eller har plads til. 

Få rabataftale med diverse butikker, hvis folk køber igennem siden, da det er en god reklamesøjle for dem. 

Hvorfor denne idé? 

Idéen er kommet til mig, fordi jeg selv har haft svært ved at finde ud af, hvordan jeg gerne vil indrette min lejlighed. Der er ikke rigtig et sted, hvor man kan få inspiration, der er brugbar. Siden vil gøre det nemmere at indrette sin lejlighed på en billig måde, da man ved hjælp af billeder, sammensætninger og priser kan gøre sig tanker om, hvad der er råd til. Man undgår altså at stå i en butik og foretage sig impulskøb. Det er ikke sikkert at man er god til at finde sammenhænge blandt ting, hvorfor det også skal være muligt at angive, at man f. eks har et 20 kvm. stort værelse, og at andre så må fylde møbler i - altså kommer med deres bud på, hvordan det kunne indrettes. 

Hvorfor er idéen god?

Idéen er god, fordi den kommer mange til gode. Både butikker, folk, der ikke ved, hvordan de skal indrette deres værelse/lejlighed, folk der vil sælge møbler, de ikke bruger eller ikke har plads til, folk, der er på SU og derfor har småt med penge og mangler inspiration til, hvordan de kan få en fed bolig, uden at betale for mere, end de reelt har råd til. 

Idéen i praksis: 

Lad os antage, at jeg har taget et billede af den ene væg i mit værelse. Ad denne væg har jeg en sofa, en reol, et spejl, nogle billeder og et lille sofabord. 

Over de forskellige ting er der et mark med en pris og mærke på møblet. Man kan klikke der og blive linket ind til siden, hvor møblet kan købes. Man kan også like de forskellige møbler. Der vil blive oprettet forskellige kategorier til disse møbler, f. eks så vil der være en kategori, som hedder ‘Sofa’ - her vil de forskellige sofaer, som er tagget på siden blive listet i rækkefølge efter, hvor mange likes, de har fået. Det kan også være, at jeg mener, der mangler én ting mere på min væg, men jeg kan ikke finde ud af, hvad det skal være, så jeg har lavet et spørgsmålstegn på væggen, hvor folk kan komme med foreslag til, hvad jeg kunne sætte op. 

Det kan også være, at der er en, som netop har står og mangler den reol, jeg har og spørger, om jeg vil sælge den, eller måske bytte med en, hun har stående. 

Det skal altså være muligt at sælge/købe/bytte møbler med andre. 

Hvad synes I om idéen? 

Hvad kunne jeg tilføje? 

Tusind tak på forhånd til jer, der vil bruge tid på at komme med inputs - det er meget værdsat. :-)

/Christian 

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian! :)

Det lyder faktisk som en god idé, der med noget finpudsning nok skal kunne blive en succes.

Jeg har desværre ikke så mange inputs lige på stående fod, men jeg er overbevist om at hvis du får dig en app, til bl.a. de ideer du har med billeder, vil det blive meget populært.

Ét par ting du kan tinke over er: 
-Hvordan skal brugerne komme? 

-Hvordan kan det skabe en indtjening?

Hvis du har brug for at sparre lidt mere om ideen skal du være velkommen til at skrive Smile

Held og lykke!  

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Første feedback går på app'en houzz hvor du kan tjekke nogle af dine features ud og se hvordan de kan virke. Ideen med størrelse stil og økonomiske situation søgning lyder godt

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Tak for svar! 

Én kanal for at få brugere, kunne være at få diverse boligbutikker og magasiner til at lave noget reklame, da det også kan fungere som en rigtig god reklamesøjle for dem. Eksempelvis kunne Bolia.com skrive "Se, hvordan lampen passer ind i disse værelser". 

Indtjeningen skal komme ved at når folk køber møbler igennem siden, så får jeg en lille andel af den samlede pris - altså en slags affiliate. Så hvis Peter køber en sofa, som han har set på et billede, klikker på prisen og bliver ledt ind på Ilva's hjemmeside, hvor han køber den, så vil jeg få et par procenter. 

/Christian

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Wizdrake

Tak for dit svar!

Jeg har godt været inde på Houzz's hjemmeside, og det er slet ikke sådan noget, jeg vil lave. Jeg har endnu ikke set deres app, så den vil jeg lige downloade. 

/Christian

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Oct 13
Indlæg ialt: 22
Fra  CForm.dk Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder lidt som fit-bay bare med møbler

 - fed ide... Tror "nemt" det kunne blive kæmpe.. :)

keep up...

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

WebKiosk.dk -Ullerup Rasch:

Lyder lidt som fit-bay bare med møbler

 - fed ide... Tror "nemt" det kunne blive kæmpe.. :)

keep up...

Tusind tak. :-) 

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Dårlig ide Christian!

Det ville blive alt for dyrt for mig.

Min kæreste ville elske det;)

www.purevodka.dk 

Luksus vodka online

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Tak for et godt grin! :-) 

Nu må jeg jo lige tage til overvejelse, om jeg så kan tillade mig at realisere idéen. ;-) 

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ingen hemmelighed, at jeg rigtig gerne vil realisere denne idé. Til det, skal jeg bruge hjælp, for jeg er ikke selv i stand til at lave de ting, som idéen kræver. Derfor er jeg på udkig efter partnere, som vil være med. Hvis idéen vækker din interesse, så skriv en PB til mig, så kan vi tage en videre dialog derfra. :-)

Rigtig god dag!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)