Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dæk/fælg ekspert søges

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er godt nok lidt uden for hvad vi normalt drøfter på amino, men måske der er en der ved lidt om dæk og fælge og kan give lidt hjælp.

Jeg har en mercedes s500 2009'er. Pt sidder der nogen 18" fælge på, med 275/45/18 bagpå, og 245/45/18 foran. Jeg skal nu skifte og have nogen vinterdæk på, og tænker på om jeg måske bare kan smide 245/45/18 hele vejen rundt, i stedet for det pjat med 2 forskellige størrelser. Hvordan finder jeg ud af om de fælge der sidder på nu er beregnet til 275 eller 245 rigtigt? Eller måske en helt anden størrelse?

Sagt på en anden måde: Kan jeg ved at kigge på fælget, finde ud af hvad den absolut optimale dækstørrelse til dette fælg er?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Der vil givetvis være forskel på hvor bred fælgen er, når der nu er så stor forskel på bredden. Hvis du montere "smalle" 245 dæk bagpå, vil bilen have mere tendens til overstyring. Der er sikkert en masse elektronik der skal hjælpe dig med at holde styr på bagenden alligevel, men bilen er (nu antager jeg de førstomtalte dæk er standard) designet til denne størrelse. Du forringer med andre ord køreegenskaberne ved at sætte 3cm tyndere bagdæk på den.

Om man rent praktisk kan sætte så smalle dæk på dine fælge ved jeg ikke, men spørgsmålet er nok snare om man virkelig ønsker dette?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "EnNylde".. Sagen er faktisk den at jeg ikke ved hvad der standard skal sidde på disse fælg - og det er det jeg gerne vil vide, og selvfølgelig sætte præcis dette på, :-)

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.daekberegner.dk/daektabel/

tror du skal ringe til mercedes :) men ellers er det her en go omregner

Michel Moore:

Hej "EnNylde".. Sagen er faktisk den at jeg ikke ved hvad der standard skal sidde på disse fælg - og det er det jeg gerne vil vide, og selvfølgelig sætte præcis dette på, :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)