Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra lønmodtager til selvstændig. Forsikringer, A Kasse osv. Hvad gør I?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 8680
Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej

Dette er, så vidt jeg husker,  mit første indlæg her på Amino.

Jeg har netop vinket farvel til mit lønmodtagerjob, idet jeg (pga. fyringer) fik mulighed for en fratrædelsesordning. Så nu springer jeg ud som selvstændig. Det er lidt angstprovokerende, men føles 100% rigtigt i både hoved og krop. 

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke forsikringer, de af jer som er IVS/enkeltmandsvirksomheder har tegnet. Jeg tænker på sygedagpenge forsikringer og også om I er tilmeldt en A-kasse og i så fald hvilken?

Mange hilsner

Jane

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

start med den ret store forskel på IVS og enkeltmands - både i hæftelse og i omkostninger http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Forsikringer som du spørger til vil her f.eks ikke være lovpligtige i personlig virksomhed men arbejdsskade forskring er det i IVS

Ellers er det sådan noget som ansvarsforsikring hvis du mener at kunne lave skade/fejl for andre samt evt sundhedsforsikring og ekstra sygeforsikringer - evt forsikring mod netbanksindbrud 

A kasse er kun en fordel hvis du dels skal videreføre den optjening du har og hvis du ser fremadrettet, når den er udløbet- at du kan påvise du har haft fuld tid i din selvstændige virksomhed via omsætning og resultat - læs om selvstændig og a kasse http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/selvstndig-hvad-med-kasse-og-dagpenge.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 8680
Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for hurtigt svar.

Jeg er bekendt med forskellen på IVS og enkelmandsvirksomhed men jeg burde måske have præciseret mit spørgsmål.

Jeg er interesseret i hvilke former for sygeforsikring man kan tegne for sig selv, hvis nu.... og så videre, da man jo som selvstændig ikke er sygedagpengeberettiget.

Og det samme med A kasse. Ikke så meget overvejelser OM man skal eller ej, men mere hvilke A kasse folk, som vælger at være i A kasse som selvstændig, bruger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

sygesikring må andre byde ind med eller du kan google - a-kasse vil jeg klart anbefale en for selvstændige da de generelt har bedst ved at vurdere selvstændiges optjeningsret - ASE eller DANA falder naturligt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 23
Fra  nem-HR Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jane,

Hvis du er usikker på forsikringer og dine muligheder i forhold til det offentlige generelt er du velkommen til at kontakte os hos nem-HR.

Vores primære kundegruppe er selvstændige med mindre virksomheder som dig.

Vi tilbyder at tale det hele igennem med dig og finde den bedste løsning og samtidig forklare dig hvad du skal være opmærksom på mm.

Du er velkommen til at ringe direkte til mig på 31318000 så skal jeg nok hjælpe dig sikkert igennem det hele.

Du kan læse mere om sygeforsikringer og nem-HR´s ydelser på vores hjemmeside.

http://nem-hr.dk/home-3/ydelser/dagpengerefusion/sygedagpengeforsikring/

Ha en rigtig god dag og god arbejdslyst ;)

Med venlig hilsen
Martin Kelvin Rasmussen

Fra 8680
Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Jeg tænkte om der ikke var nogen "i samme båd" som mig, som havde lyst til at svare?Confused

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jane

Til lykke med "springet". Det er en fantastisk følelse at vende hele systemet ryggen og gå sine egne veje.

Da vi startede, kunne man henvende sig i sin kommune og tilmelde sig en sygedagpenge-forsikring. Jeg ved ikke lige, om det stadig er den vej, man skal gå. Vi har (7-9-13) ikke haft brug for den, men jeg tror, der er omkring 1700/året, jeg har betalt for den, så det har da været overkommeligt.

Ja, vi har meldt os i ASE. Jeg var så træt af HK efter at have været i den fagforening som ansat/funktionær, så dem skulle jeg ikke nyde mere af Smile Og da min mand også blev fuldtids selvstændig gjorde han det samme.

Fra 8680
Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Hej Jane

Til lykke med "springet". Det er en fantastisk følelse at vende hele systemet ryggen og gå sine egne veje.

Da vi startede, kunne man henvende sig i sin kommune og tilmelde sig en sygedagpenge-forsikring. Jeg ved ikke lige, om det stadig er den vej, man skal gå. Vi har (7-9-13) ikke haft brug for den, men jeg tror, der er omkring 1700/året, jeg har betalt for den, så det har da været overkommeligt.

Ja, vi har meldt os i ASE. Jeg var så træt af HK efter at have været i den fagforening som ansat/funktionær, så dem skulle jeg ikke nyde mere af Smile Og da min mand også blev fuldtids selvstændig gjorde han det samme.

TAK, Birte Andersen.

Det var lige sådan et input, jeg havde brug for.Yes

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)