Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Izettle vs standard kort løsning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra esbjerg
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

har forsøgt at regne ud hvilken løsning der vil være billigst at vælge til en frisør salon med 1 ansat. Fordelen ved izettle kan jeg se på mange punkter men kunne godt tænke mig at se det økonomiske regnestykke.

izettle tager 2.75 % af beløbet hver gang du bruger kort , beløb er det samme uanset om det er dankort,visa eller MasterCard.  Går ud fra man kan trække moms fra dette beløb. ( efter 20000 kr om måneden falder gebyret lidt ) . Betaler kunden noget i gebyrer?

Har svært ved at regne ud hvad det vil koste at bruge nets dankort løsning, har regnet ud der vil være et opstarts beløb på ca 8000 kr for køb og installation, men kan ikke rigtig regne ud hvad det ca årligt vil koste i gebyrer, support og abonnement.

Regner med salonen ca vil omsætte for 300.000 med dankort om året

Håber nogle af jer har en ide om hvad der økonomisk vil være den smarteste løsning

på forhånd tak

mvh kim

Fra Trørød
Tilmeldt 8. Jan 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Både izettle og Nets har en kundeservice, der kan hjælpe dig med svar.

Fra esbjerg
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

 Er godt klar over de 2 leverandører kan oplyse mig om deres produkter hver især, men er ikke i tvivl om de nok ikke vil tilråde mig at benytte modpartens ydelser selv om de så var bedre i dette tilfælde, derfor håbede jeg der var andre der muligvis havde stået med de same tanker som mig og kunne besvare disse spørgsmål, eller evt en tilsvarende størrelses mæssig omsætning der kunne oplyse mig hvad deres udgifter gennem nets ca var

Fra Trørød
Tilmeldt 8. Jan 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du taler med dem behøver du ikke nævne konkurrenten.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har regnet lidt på det. Du skal også vide, hvor mange GANGE dankortet bliver brugt for at kunne få prisen hos Nets.

Som jeg ser det, er der ingen gebyrer, men hos Nets skal du betale 770 kr. pr. times rådgivning. Så du skal også estimere, hvor mange timer, du skal bruge her - en svær øvelse - måske kan nogen i panelet give et bud på dette. Jeg kan faktisk heller ikke se hos izettle, om der er fri support.

Men FØR support må regnestykket med alverdens forbehold se sådan ud:

Nets: Iflg. http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/betaling-med-kort/dankort/priser/Pages/default.aspx#tab2 koster det for hver GANG, kort bruges. Det ser ikke ud til, at du derudover skal betale en procentdel af beløbene, der hæves. Men det betyder altså, at du også skal have en ide om, hvor mange GANGE kortet måtte blive brugt. Det bliver opgjort på baggrund af seneste 4 kvartaler. Mon ikke du falder i gruppen med antal = 500-5.000?

Iflg. skemaet på ovenstående side koster det dig så

--- 1.124 kr./år.

Izetlle: Iflg. https://www.izettle.com/dk/pricing?v=2 vil du med 25.000 kr. pr. måned i omsætning skulle betale ca. 2,67% af 300.000 = ca.

--- 8.010 kr./år.

Det er altså ikke kun omsætningen, det handler om, men også antal transaktioner samt pris for rådgivning/support. Du må selvfølgelig få tallene bekræftet, inden du vælger. Jeg synes, forskellen er så stor, så jeg næsten må have overset noget. Og hvor mange mon betaler med "ren" Visa og MasterCard? Det er jo også en faktor. Men opstartsgebyret hos nets ser umiddelbart ud til at være betalt efter lidt over et år.

Du siger, du kan se fordele vi Izzle. Hvilke, mener du?

Hmm - når jeg nu sidder og læser mit indlæg igen, kan det godt være, det bragte mere forvirring end overblik, men der spiller jo også mange faktorer ind.

Jeg er også nysgerrig på det, så skriv gerne privat, hvis jeg skal regne mere på det, eller undersøge mere.

Mvh

Jørgen

Fra esbjerg
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for din hjælp Jørgen,må nok indrømme jeg er positivt overrasket over hvis nets løsning uden support kun koster 1/8 del af gebyret his izettle ved vores kalkulerede omsætning, kunne være fedt hvis andre har kendskab til andre gebyrer ved nets.

fordelene ved izettle er for mig at se at den kan bruges overalt da den kører Bluetooth , koster 400 så er man kørende. Betaler kun når man bruger den .ingen langsom oprettelse og ingen installation

disse fordele er selvfølgelig ikke den prisforskel værd, så hvis regnestykket er som din forklaring blive det nok den klassiske løsning fra nets

Fra Trørød
Tilmeldt 8. Jan 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Imod iZettle taler vel at man ikke kan bruge Dankort (kun Visa), og de annoncerer også som noget af det første med at man betaler mindre jo mere man tjener.

Tilmeldt 2. Aug 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Izettle er rigtig dyrt at bruge!
De udbetaler på den underligste måde, så der gør bogføring mere besværligt og så kan du ikke lave transaktioner på over 1500, hvis dine kunder betaler med visa :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)