Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påtvunget reklame indtjening?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg tænkte på om i har nogle erfaringer med at "tvinge" brugeren til at se en reklame med henblik på indtjening
Jeg læste mig frem til, at med Google adsense er dette ikke en mulighed. Da der vist står i betingelserne, at det ikke er lovligt at påtvinge ens bruger at se reklamen. Nogle der har erfaringer på dette område med at påtvinge ens bruger på lovlig vis, at se en reklame?
På forhånd mange tak!

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Der er mange muligheder, både reklamer der skal ses som video eller som still. Eller hvor brugeren f.eks. skal udfylde en survey (med indtjening til dig), før vedkommende får lov at gå videre.

Fælles for dem alle er dog, at du skal have noget seriøst at "lokke" med på den anden side af reklamen.

Smid en PM hvis jeg skal hjælpe dig videre....

Tilmeldt 3. Aug 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sats, mange tak for svaret, kunne ikke lige finde stedet hvor jeg skulle smide en PM, så du får besvarelsen her:

Men yes, er klar over jeg selvfølgelig skal have noget at lokke med på den anden side, for at få dem til at udfører mit må (Se videoen/udfylde spørgeskemaet/trykke på reklamen). Og der er jeg også rimelig sikker på, at have en fornuftig ide, som gerne skulle lokke dem til det. Men mit problem ligger i, at jeg ikke er sikker på hvordan disse reklamer/videoer/spørgeskemaer skaffes. Jeg er klar over, at dette selvfølgelig kan gøres ved selv, at skabe kontakt til firmaer og derigennem lave en privat aftale med dem. Men findes der eventuelt en lettere løsning, som i form af Google Adsense, men hvor det som sagt stadig er legalt at man påtvinger dem til at se reklame videoen, udfylde spørgeskemaet eller trykke på reklamen? 

 - Andreas

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke selv nogen fan af forretningsmodellen, hvor man er tvunget til at se en video, udfylde en survey, deltage i en konkurrence, for at få adgang til indhold. Nogle af de grelle eksempler synes jeg desværre man ser hos de danske netaviser.

Jeg foretrækker at tage betaling for adgangen i stedet.

Når det så er sagt, vil jeg mene, at du kan bruge cashback/incentivised affiliateprogrammer fra fx. EuroAds som indtjeningskilder. Hvis du vil bruge almindelige affiliateprogrammer der ikke tillader incentives eller brug på cashback-sider, er det en god idé, at høre det enkelte affiliateprogram eller -netværk ad, inden du benytter dem til dit projekt.

Tilmeldt 3. Aug 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarke!

Tusind tak for det meget brugbare svar :-) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)