Hej. Mine annoncer er ikke altid aktive, når ordrebogen er fuld, så lukker jeg for en kort periode og starter dem op igen, når vi kan følge med. Det giver altid godt med henvendelser, når jeg starter dem op igen. Jeg har dog en lille mistanke om, at muligvis er der en konkurrent der er begyndt, at klikke på mine annoncer. Budgettet bliver hurtigt brugt uden, at der er samme mængde henvendelser, som der plejer. Deres annoncer på både Facebook og Google er begyndt, at ligne mine tiltag rigtig meget. Det er ikke noget de har gjort så meget ud af tidligere, så de har nok set hvordan det er gået for mig ved, at koncentrere mig om ovennævnte platforme. Jeg har tillige et par annoncer andetsteds, hvor der kun kan komme én repræsentant pr. branche ind og her har sælgerne fortalt mig, at konkurrent står på spring til, at overtage min plads, hvis det er muligt. (De takkede nej førhen, da de blev spurgt først). Jeg kunne godt tænke mig, at se om der skulle være et mønster i de klik der kommer eller om det er mig der ser spøgelser. På forhånd tak |
Hej Martin
Jeg tror ikke at det skyldes dine konkurrenter, Google gør rigtig meget for at undgå såkaldt ugyldig trafik. Blandt andet køre din IP-sporring på alle kliks, hvilket vil sige at hvis den samme annonce for en masse kliks indenfor en kort periode fra den samme IP, blive du ikke krediteret. Du kan læse mere om ugyldig trafik her.
I stedet tror jeg du skal klikke på din annoncetekster. Har du overvejet om de henvender sig for bredt, og dermed får folk der søger noget andet til at klikke alligevel? Har du selv fastsat din bud manuelt, eller lader du selv google styre buddene? Dette er meget afgørende. Min anbefaling er næsten altid at selv fastsætte dine bud. Start lavt og se hvordan dine annoncer placere sig. Efterfølgende kan du justere op hvis du måtte finde dette nødvendigt.