Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvittering på kræmmermarked ved køb?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ingen vej uden om kvittering hvis du vil ha fradrag for alle dine køb - du har lavet den på forhånd - eneste du skal skrive er - "en lille vase" - 25 kr og så skal sælger lige skrive på

jeg mener ikke der er nogen bagatelgrænse ud over 3000 kr hvor grænsen vist er for forenklet faktura http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2068791&chk=203356&layout=353121 

Du kan også bruge et godkendt kasseapparat om du vil. Hvad du ser andre gøre kan du ikke bruge til noget hvis skat kommer til dig og du fungerer som virksomhed ellers kan skat forkaste dine priser og ansætte noget helt andet, og det vil du ikke ønske dig. Hvis du føler dig til grin ved det, så enten drop at handle via markeder som virksomhed - eller tag risiko for at skat sætter dig i høj skat af noget du ikke har tjent

Iøvrigt gælder det også den anden vej - køber bør også som privat person få en kvittering hvis de køber fra decideret handlende på loppemarked

Er det en sælger der sælger sit eget gamle tøj eller overskud fra tallerkener osv - er der ikke krav om noget da det så er privat indbo denne sælger

Og så som sagt - husk at bruge brugtmoms som så også har sine helt egne krav til faktura og købsbilag + bogføring

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Sep 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret.. tusind tak for kompetente svar på mine spørgsmål ..  :-) ..

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej pokemon

Det blev sidste år lovpligtigt at udstede kassebon eller duplikatkvittering ved salg som erhvervsdrivende fra torve og markedspladser. Så du har krav på en kvittering.

At kræmmerne på TV ikke forlanger kvittering, burde for længst have fået onkel SKAT op af stolen.

Personligt har jeg ikke noget imod, hverken at udstede, eller bede om en kvittering til mit regnskab.

Skulle der være en sælger, der ikke vil give dig en kvittering. Kan du jo overveje, om det er vedkommende privat, eller fællesskabet du vil støtte med dine beskattede penge.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 28. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fint til at forstå at man må ha en dags dato blok med i lommen , og selv sørger for at det er muligt med en kvitering af sine køb , til regnskabet , meeeen hvis man nu køber / henter et dødsbo , så er der jo ikke en chance i hel.... For at man har en pris på enhver lysestage osv.  Er det så til at godkende i regnskabet at der bare står køb af dødsbo ? Selv om det dækker over et helt læs ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det vil det kunne være, men for ens eget regnskab er det jo besværligt. Hvad hvis du køber for 10.000 kr ialt 500 ting og så sælger en lysestage for 100 kr. Hvad vil du kun skrive dit lager ned med?

Derfor er man ofte nødt til at enten give ting en pris der svarer til samlet hele købet, eller gruppere så A varer er købt til 3 kr, B varer til 13 kroner osv - ellers kan man jo ikke finde sin fortjeneste og lave skat. fortjeneste kræver jo at man har overblik over købspris og salgspris for det man handler med - 

Dokumentation for samlede dødsboer kunne være dels afregning med dødsboet - dels foto dækning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm , tak , det lyder lidt omstændigt , i forhold til et normalt regnskab , jeg er i forvejen momsregistreret med et glasværksted / galleri , betaler alm moms , ikke kunstner vilkår , og overvejer at udvide biksen med en anden afdeling med salg af secondhand varer , kan det så køre på samme moms nr ? Eller er det nødvendigt at oprette et helt nyt firma ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan du godt - men second hand lyder nu som at du bør sætte dig ind i BRUGTMOMS SOM HER  for at holde prisen nede. De som synes det hele lyder kompliceret kan søge efter en bogholder på f.eks. www.agera.dk - det er ikke ret dyrt at få det hele fixet og forklaret online løbende - ofte vil udgiften tjene sig selv ind mange gange

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)