Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Appen er for dyr.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:

Kevin Ørskov:
Der er dog også betydelig forskel på om den kodning man skriver, er pæn og velstruktureret eller om det er en komplet omgang spaghettikode. 

O der kan du se, om man har fat i en person der har lært sit håndværk, eller en der er selvlært.

Men ja... Der er også dårlige murer og tømrer... - Så selvfølgelig er der også nogle der er dårligere til at kode end andre. - Men det ændre ikke på, at det ikke er svært, men det skal selvfølgelig læres.


Du kan simpelthen ikke sammenligne programmering med en murer eller tømre - med alt respekt for deres arbejde, så er der en lavere bar for den nødvendige mental-kapicitet påkrævet for at kunne lære proccesen, og ofte vil det derefter være repetitivt arbejde uden nødvendighed for at komme med kreative løsninger selv = flere kan lærer det. Det kan sagtens være det samme gælder programmering når det kommer til små løsninger, lidt små redigering i CMS osv. Men snakker vi komplekse løsninger der involvere en masse komplekse algoritmer så kan du ikke bare "lærer" det - Det vil både være en proccess at lærer det, men du skal bestemt også beside en mental-kapicitet, nu højere, nu hurtigere vil du lærer det samt generelt kunne komme med bedre løsninger såfremt viljen er der. 

Det er heller ikke overaskende at IQ fordellingen udfra beskæftigelse ser sådan her ud: http://www.iqcomparisonsite.com/occupations.aspx og nu står jeg ikke inde for den her undersøgelse, jeg har ikke undersøgt hvor dyb den er, og kan se den er lidt gammel. Men det giver bestemt mening at der skulle være en tydelig fordeling. 

Og selvom du holder fast i din teori at alle kan lærer det, så har du måske ret, men de har desværre ikke tid til at være jorden længe nok til at gøre det, tingene vil nå at være forældet alligevel. Så for at sige det kort, du kan måske lære en sproget, men at bruge det optimalt er en helt anden sag.Det samme vil gælde for håndværkere og murer her vil det bare være en meget mindre gruppe af mennesker der ikke har kapiciteten til det. Så det er rimeligt relativt at sige om det er "svært" både efter hvad du skal lave, og hvem du har med at gøre. 

Det er rigtigt at man bare skal lærer det (nu mindre man går helt nye vejen) men spørgsmålet er jo, kan du lærer det? kan du forstå det? og hvis du kan, hvor lang tid tager det - og så kommer proccesen med at bruge de redskaber man har lært så optimalt som muligt. Sådan er det jo med næsten alt i livet. . 

Men det kunne være interessant at høre hvad du så mener er "svært"?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

jub:
Du kan simpelthen ikke sammenligne programmering med en murer eller tømre

Sagtens.

Der er ikke plads til den store kreativitet i kodningsarbejdet. - Det du sammenligner er udvikling af softrare og murerarbejdet. - Det jeg sammen ligner er det at kode i forhold til at mure.

Hvis du skal sammenligne bruge din egen sammenligning, så skal du ikke sammenligne med mureren der bygger huset, men med ham der designer det... - Og der er himmelvid forskel.

At programere er et håndværk, der er ting der skal læres, ting der ikke er til diskussion. Det skal laves så det nemt kan læses af andre, nemt kan rettes. Der er et hav af regler for, hvordan man gør tingene. Der er meget lidt plads til kreativitet.... - At udvikle systemer er noget HELT andet!

Tilmeldt 5. Sep 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg spørg, hvis det ikke mer svært at programm'r, hvorfor skaber alle firmaer bare ikke det software de skal bruge? istedet for at købe det til 30k kr pr. stk? Der er en grund at software er dyrt, det er efterspurgt, og IKKE alle kan skabe software bare sådan...

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

YooToo:
Der er en grund at software er dyrt, det er efterspurgt, og IKKE alle kan skabe software bare sådan...

Jo det er da, men hvis du holder det op mod en pris på 30K kr, så er det faktisk ikke mange udviklingstimer. - Og hvorfor lave noget der allerede er lavet?

Tilmeldt 5. Sep 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det ikke er mange udviklingstimer, vhorfor ikke så lave det billigere selv? 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

YooToo:

Hvis det ikke er mange udviklingstimer, vhorfor ikke så lave det billigere selv? 

Det er ikke mange udviklertimer du får for 30T kroner.

Du kan vel få en udvikler i 2-3 uger. - Eller 2 i en uge.... 

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Vi har allerede et projekt med en gruppe af unge iværksættere/studerende hvor vi hjælper til
med rådgivning, business case, design og udvikling.

Modellen er meget transparent, vi finansierer udviklingen og ejer appen indtil den "har tjent
sig selv ind" efterfølgende hoster vi appen i vores Microsoft Soft Azure miljø. (til en meget fornuftig pris)

Skulle appen blive solgt/overtaget skal vi have 5% af salgsprisen.

KLE

Tilmeldt 5. Sep 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at hvorfor laver du det ikke selv, hvis du mener at programmering ikke er svært. Hvorfor tror du at det er så dyrt at hyre en programmør? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ung dum iværksætter:
Min ven og jeg har længe brygget på en idé til en app. Og har nu fremlagt vores endelige produkt for en programør, som har givet os en "god" pris.

Problemet er bare at selv gode priser i applikations verden er svimlende dyre når man er studerende.

Mit spørgsmål til jer er derfor om der er nogle alternativer til en billigere app? Evt. Samarbejde med et programør-firma, hvis de kan lide ens idé etc.

Alle svar er brugbare mange tak!

Hvis i allerede har brugt en masse tid på det og det er en god ide, hvorfor så ikke låne pengene i banken og komme i gang? Nu gætter jeg bare, men i skal vel ikke ud og låne mere end i kan tilbagebetale med et par gode sommerferiejobs.

I forveksler også pris med værdi. Pris er det man giver, værdi er det man får (det er derfor man siger at man får hvad man betaler for). Hvis i skal give fx. 30K for en app som er 300.000 værd - er det så stadig dyrt?

Kort sagt: Kom ind i kampen og find en udvej/løsning - der er ingen andre der finder den for jer. Det kunne være selv at programmere den, låne pengene, give 50% af virksomheden til programmøren finde nogle studiejobs og tjene pengene....det er desværre også således, at jo længere tid der går jo større er risikoen for at man aldrig kommer i gang. Hvis du får en ide mandag og du ikke er i gang med den fredag - så drop den.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Prøv elance.com eller odesk.com. Her er det udenlandske programører der kommer med bud, der er langt under den danske pris.

Har selv haft god erfaring med de to sider.

Vh. Jonathan

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)