Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tage egne produktbilleder; fotoboks?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg må undskylde hvis det er smidt i den forkerte kategori :-)

Jeg leder efter en form for fotoboks, som jeg kan bruge til at tage produktbilleder med, og herefter fritlægge dem til brug af grafik. Er der noget i kan anbefale? Jeg har søgt nettet og har fundet både meget små, store, billige og dyre løsninger - men hvad kan svare sig?

Vi skal bruge det til at tage billeder af ure, fritlægge dem og smide dem op på vores hjemmeside

Håber der er nogen som kan hjælpe os lidt med at finde noget vi kan bruge :-)

Mvh
Kristian L. 

Iværksætter og investor. Jeg har et par blogs.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt er jo relativt, herunder også priser på det du skal bruge.

Den løsning vi har valgt til at tage packshots af sko, tasker og andet småt er:

Manfrotto lighttable, så du kan lave gode skud med underbelysning.

2 lamper med softbokse så du kan styrer dit lys.

En boomarm til overbelysning samt en ministand til lampe under lysbord.

Herefter kan du komme endog rigtig langt med et ganskebilligt kamera og en stad til denne.

Så kan du skyde alle de billeder du har lyst og fritlægge disse evt. i Photoshop.

Vores første tanke var også at fritlægge alle billederne og derefter have en pæn baggrund, dog lærte vi meget hurtigt ved at lege lidt med lyssætningen, at Manfrotto lysbordet, kunne give rigtig lækre billeder med udfadede baggrunde som ligner en million.

Fra København K
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fresno Bob!

Kan du evt. vise mig nogle billeder evt. link til din side? Enten over pb eller her - hvad der nu passer dig :-) og muligvis et link til den løsning du benytter dig af? Det ville glæde mig rigtig meget!

Iværksætter og investor. Jeg har et par blogs.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan få box, lamper mm for 3-500 kr på Ebay. Sættet virker til UG! 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København K
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashion-Seller!

Er det muligt du kan linke til noget, som du kan anbefale? Jeg læste dit blog opslag fra 2011 (Et par tips til produktfotos), og ledte derefter på eBay, dog fandt jeg umiddelbart ikke noget, men det var nok mig som fik søgt på det forkerte :-) 

Iværksætter og investor. Jeg har et par blogs.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Larsen:

Er det muligt du kan linke til noget, som du kan anbefale? Jeg læste dit blog opslag fra 2011 (Et par tips til produktfotos), og ledte derefter på eBay, dog fandt jeg umiddelbart ikke noget, men det var nok mig som fik søgt på det forkerte :-) 

Den her benytter vi selv. Den har vi brugt i snart 4 år, og det fungerer bare! Jeg vil anbefale, at du køber et sæt med lamper til, da de giver en billedet en vild effekt. Og det gør arbejdet med at tage billeder meget lettere, fordi lyset bliver godt fra starten af...
Alternativt er der denne
Skal det være super prof, så er der et sæt som dette:
Eller dette:

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

PS jeg ved ik lige, hva der sker for Amino, men jeg kan ik få det til at stå pænt, selvom jeg sidder på en computer. Amino trækker det hele sammen i en stor klump... Men jeg håber, at det kan læses anyway :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg startede med at skrive, så er prisen jo en relativ str.

Nu ved jeg ikke helt præcist hvor flot og fornemt dine billeder skal være, men efter at have set de priser der er på disse links, kan jeg se et par problemer, alt igen efter hvor flot dine billeder skal være.

En af de ting du skal bruge allermest tid på er at finde den rigtige lyssætning når der skal tages billeder.
Her kan jeg under ingen omstændigheder anbefale at du køber lys hvor du ikke har mulighed for at styre effekten, altså hvor meget lys dine lamper skal kunne afgive.
Hvis du bare har et fast lys med samme effekt fra flere sider får du døde produkter.
Man kan meget bedre lege med skygger når man har mulighed for at kontrollerer sin lyssætning. 

Jeg ville ikke købe lamper hvor jeg ikke kan have flash, altså lamper med en konstant pærer uden nogen form for flashstyring.

De tilbud der er på Ebay som der linkes til, ser ud til at være mere end billige og det er der sikkert en grund til. Et komplet sæt med lamper, softbokse og packshotbord til under 1000,- lyder simpelthen bare til at være for godt til at være sandt, eller så er kvaliteten bare derefter.

Jeg skal retfærdighedvis sige at jeg ikke kender disse produkter og kan tage fejl, men når et komplet sæt koster det samme som et stativ i Danmark, lyser mine røde lamper.

Tag højde for hvor flot dine billeder skal være og ikke mindst omfanget af din webshop, altså økonomien i forhold til foto.

det jeg benytter er følgende:

3 sæt af disse:
http://webshop.goecker.dk/product/ELI20841

http://webshop.goecker.dk/product/MAF320B

Derudover har vi en boomarm til ovenbeslysning, samt en stander til underbelysning.
Et fornuftigt kamera samt en stander.
Dette setup bruger vi til alle vores små effekter, sko, takser, bælter osv.

Billeder til andet har vi andre ting til.
Her er et par eksempler på vores kategoribilleder:

   

Fra Svenstrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

www.santashop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:

Som jeg startede med at skrive, så er prisen jo en relativ str.

Nu ved jeg ikke helt præcist hvor flot og fornemt dine billeder skal være, men efter at have set de priser der er på disse links, kan jeg se et par problemer, alt igen efter hvor flot dine billeder skal være.

En af de ting du skal bruge allermest tid på er at finde den rigtige lyssætning når der skal tages billeder.
Her kan jeg under ingen omstændigheder anbefale at du køber lys hvor du ikke har mulighed for at styre effekten, altså hvor meget lys dine lamper skal kunne afgive.
Hvis du bare har et fast lys med samme effekt fra flere sider får du døde produkter.
Man kan meget bedre lege med skygger når man har mulighed for at kontrollerer sin lyssætning. 

Jeg ville ikke købe lamper hvor jeg ikke kan have flash, altså lamper med en konstant pærer uden nogen form for flashstyring.

De tilbud der er på Ebay som der linkes til, ser ud til at være mere end billige og det er der sikkert en grund til. Et komplet sæt med lamper, softbokse og packshotbord til under 1000,- lyder simpelthen bare til at være for godt til at være sandt, eller så er kvaliteten bare derefter.

Jeg skal retfærdighedvis sige at jeg ikke kender disse produkter og kan tage fejl, men når et komplet sæt koster det samme som et stativ i Danmark, lyser mine røde lamper.

Tag højde for hvor flot dine billeder skal være og ikke mindst omfanget af din webshop, altså økonomien i forhold til foto.

Derudover har vi en boomarm til ovenbeslysning, samt en stander til underbelysning.
Et fornuftigt kamera samt en stander.
Dette setup bruger vi til alle vores små effekter, sko, takser, bælter osv.

Billeder til andet har vi andre ting til.
Her er et par eksempler på vores kategoribilleder:

  

Du har ret i, at produkterne på Ebay ik er luksusudgaven, men man behøver f.eks heller ik købe en Ferrari, for at komme fra A til B. For mange vil offentlig transport, en cykel eller en lille billig bil være nok, og der er nogle fordele og nogle ulemper...

Jeg synes dog, at din kritik er noget nuanceret. Du fraråder lys, som ik kan justeres. Det smarte ved disse små sæt er, at man ved at flytte rundt på selve lamperne, og placerer dem korrekt, kan opnå det rette lys...
Men igen du vil sikkert kunne mere med et sæt til 10.000 kr...

Vi har brugt et af disse sæt, og her er et par eksempler på billeder. Jeg synes nu, at de er meget gode...

 

 

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)