Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spil og patent?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Nok en ide er poppet op i mit hoved, og den bliver sikkert ikke til det store, desværre, selvom jeg virkelig tror den har stort potentiale, både nationalt og internationalt. Men det er der jo så mange der siger, det handler jo om at kunne udvikle og få ideen frem.

Men i første omgang et par spørgsmål.

Kan man tage patent på et spilkoncept? Jeg tænker ikke her brætspil eller computerspil. Men en spilform hvor man satser penge og vinder penge. Altså a la lotto, poker, bingo, skrabespil osv. Men det er så et koncept jeg ikke kan finde nogle steder i verden umiddelbart. Danskerne er jo generelt et spilelskende folk og der bruges milliarder bare i lille Danmark. Men spørgsmålet er om man kan tage patent på en ny spilform? Jeg tvivler egentlig selv, men det kunne jo være. Jeg er udmærket klar over at jeg nok ikke selv på nogen måde kan udvikle det, i hvert fald ville det koste nogle millioner gætter jeg på, og tænker derfor at ideen skal sælges til et af følgende firmaer. Danske Spil, Unibet, Bet365 eller lignende store spillefirmaer. Og så ville det jo være smart hvis man kunne sikre sig den vej rundt.

Men ellers er det vel at forsøge at få dem til at underskrive en aftale om de ikke bruger ideen før man går i detaljer. Men det er jo nok tvivlsomt de vil det.

Mvh
Hans Pedersen

Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det største problemer ved patenter er ikke at få dem. Det koster nogle penge, men er muligt for mange. Derimod er problemet at forsvare det efterfølgende. Det kan være rasende dyrt, og hvis det er en stor virksomhed der krænker, spekulerer de ofte i, at ruinere dig. De har råd til dyre advokater, hvis patentet er godt, du løber tør for penge hurtigt.

Hvis du vil præsentere din idé for mulige købere, vil jeg foreslå, at du lavere en ensides præsentation med nogle af idéerne med spillet, uden at afsløre det. Den kan du præsentere for de relevante købere. Hvis de vil gå videre, skal de uinderskrive en NDA (hemmeligholdelsesaftale), som indeholder en bod og med mulighed for nedlæggelse af fogedforbud

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 88
Fra  Yoink Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Det korte svar er, at du ikke kan tage patent på hverken et spil, en ide eller et koncept. Det betyder dog ikke, at der ikke er andre måder at beskytte det på. Et patent beskytter udelukkende en teknisk nyskabelse, dvs en løsning på hvordan et _teknisk_ problem løses. 

Ellers er jeg fuldstændig enig med det andet svar. 

WWW.YOINK.DK   - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)