Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af webshop - hvad skal jeg være opmørksom på.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Børnelageret.dk Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften siger er jeg igang med et salg af min webshop

Hvad skal jeg være opmærksom på og er der en "standard" kontrakt i forbindelse med salg. 

Evt. køber er lokaliseret i Estland og køber hele webshoppen incl. navn, logo, varelager, hosting etc. således jeg står tilbage med intet andet end mit CVR nummer, som bliver lukket ned. 

Er der nogle der ved noget om dette?

Mvh. 

Mads Moss

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal gi ham en faktura for det hele - og bogføre den som et hvert andet salg til EU og du skal så også angive som EU salg til moms (google EU salg moms)

Fakturaen bliver så en indtægt for dit CVR og derefter gør du regnskabet op og lukker det på virk.dk (afmelder moms bl.a.) og så har du regnskabet som du skal bruge til din udvidede selvangivelse inkl fortjenesten ved salget

Jeg kender ikke en kontrakt som sådan, men den skal jo bare meget klart sige hvad der overdrages, på hvilke betingelser og hvordan og hvornår betaling sker og hvordan pengene falder tidsmæssigt i forhold til - måske inden noget overdrages - eller når - eller senere (pas på ikke at levere uden penge) Få betaling via netbank

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en del faldgrupper ved salg af virksomhed, så jeg vil anbefale dig, at du får hjælp af enten en virksomhedsmægler eller en advokat, så du får alle forhold berørt i aftalen.

Hvis du eksempelvis ikke har afstemt forventningerne, kan du sagtens blive mødt af erstatningskrav efterfølgende. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)