Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig Juridisk Rådgivning hele September!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik T:

Som Koudahl også anfører, er "jurist" ikke en beskyttet titel. Alle, der beskæftiger sig med jura, kan kalde sig en jurist.

Derimod er advokat en beskyttet titel, men det påstår Juridisk Hjælp heller ikke, at de er

I know - det handler bare om at undgå misforståelse- og juridisk hjælp vil få mange til at tro der er cand jur- folk der er bag og forsikringer og alt - derfor vil jeg anbefale åbenhed om stud jur

John Hannover Jurist og revisor af guds nåde (men ikke advokat/cand jur eller godkendt revisor og derfor bruge jeg aldrig den type ord om mig)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke af hjemmesiden se, hvad I forstår ved en "sag"? Som jeg læser det, er en "sag", at I får oplysninger fra kunden, og derefter sender en skriftlig vurdering af sagen og en anbefaling af, hvad kunden nu skal gøre. 

Er det korrekt? Eller fører I også sagen for kunden hele vejen gennem retssystemet (skriver breve, fører inkassosager, småsager, fogedsager), eller stopper rådgivningen efter den skriftlige vurdering? For i så fald hvad får man så ved at vælge jer frem for en af de gratis retshjælpe, der også findes (som dog oftest kun rådgiver private grundet begrænsningerne i deres ansvarsforsikring).

Som andre også skriver, så kommer I ikke udenom at få en professionel ansvarsforsikring, hvis I mener det seriøst. Derudover mener jeg, at det skal præciseres meget mere, præcist hvad det er man som kunde får for pengene. Og så skal I overveje, om I nu også er helt sikre på, at jeres ansvarsfraskrivelse også holder i retten, hvis I begår fejl.

Der mangler oplysninger om CVR-nr m.m. Driver I det som personlig virksomhed / I/S så er I jo alle personligt solidarisk ansvarlige, hvis bare én af jer laver ansvarspådragende fejl.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 23. Feb 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Juridisk Hjælp Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Tak for din konstruktive feedback. Der er helt sikkert mange elementer i din kommentar, som vi vil tage op til overvejelse.

Siden er tænkt som en kontaktside, hvor vi vil fange læserens interesse, ringe dem op og derefter forklare uddybende, hvad vores rolle helt præcist er i sagen.

Da jeg ikke har fået dit telefonnummer, vil jeg svare dig her :)

En sag er for os en juridisk tvist mellem to parter.

Når vi skriver, at vi varetager folks "sager" frem til retten, betyder det, at man inden fire hverdage modtager en skriftlig vurdering af sin sag. Dernæst varetager vi korrespondance med modparten for at sikre et fornuftigt resultat i sagen. Er modparten ikke til at tale med, kan vi føre visse sager i retten. Småsagsprocessen muliggøre nemlig, at man ikke behøver en advokat til at føre ens sag, hvis sagsgenstanden er under 50.000 kr. Alle kan i princippet repræsentere hinanden i småsagsprocessen - vi har en juridisk baggrund, der giver os en fordel.

Hos den gratis retshjælp, får man nogle steder en mundtlig vurdering, og så stopper det der. Andre retshjælpe giver en skriftlig vurdering typisk efter 3-4 uger efter henvendelsen.

Vi adskiller os ved at give en skriftlig vurdering inden 4 hverdage, varetage korrespondancen med modparten, og evt. føre sagen i ankenævn eller retten i de sagstyper, hvor dette er muligt for os. Retshjælpen kan intet af dette.

Vi har blot fornemmet et hul i markedet for at juridisk rådgivning mellem den gratis retshjælp og dyre advokat, som vi forsøger at udfylde. Vores kunder er alle meget tilfredse, det kan bl.a. ses på https://www.trustpilot.dk/review/juridiskhjaelp.dk.

Tilmeldt 23. Feb 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Juridisk Hjælp Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Der står 3 steder på vores hjemmeside, at vi er studerende.

Men din kommentar viser blot, at der kan opstå tvivl omkring det. Derfor vil jeg overveje at skrive, at vi er studerende en eller to gange mere på siden.

Vi er på sidste led i vores uddannelse. Om 1-2 år er vi advokatfuldmægtige os så er prisen for rådgivning meget dyrere :-)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

Det lyder godt det du skriver. Jeg synes du skal få det samme uddybet på hjemmesiden, så det tydeligt fremgår, hvad man får hos jer. 

Jeg er enig med dig i, at I kan have fundet et hul i markedet, og jeres domænenavn er i hvert fald meget rammende.

Pøj pøj med det.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 23. Feb 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Juridisk Hjælp Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak - det vil vi helt sikkert gøre.

Fra Viborg
Tilmeldt 15. Jan 12
Indlæg ialt: 15
Fra  lisejur.dk IVS Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke set jeres hjemmeside, men jeg vil også sige - husk at tone rent flag. Både for jeres egen skyld og jeres kunders. Mit umiddelbare indtryk var af jeres opslag at det virkede lidt for godt til at være sandt (og var det på en måde også, i min optik).

Jeg er selvstændig juridisk rådgiver (cand.jur.) med rådgiveransvarsforsikring, så mine kunder netop kan føle sig helt trygge ved min rådgivning. Jeg påtager mig ikke umiddelbart ankenævnssager osv. som I åbenbart gør, men derimod mere proaktiv jura, så jeg vil ønske jer alt held og lykke. 

Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lise

Tak for dit svar, som sagt føler vi at vi tonet rent flag, ved flere steder på siden at skrive vi netop er studerende, jeg medgiver at vi ikke skrev det i dette oplæg, men tænker alle der har haft interesse alligevel besøgt hjemmesiden og derved haft alle mulighed for at få denne information.

Derudover har vi endnu ikke oplevet at det ikke har stået 100% klart for en kunde at vi var studerende. Dette afspejler sig blandt andet i vores trustpilot profil som godt nok kun har 10 anmeldelser indtil videre, men samtlige har været 4 eller 5 stjerner. Hvis vi begynder at få kunder der ikke føler vi oplyser godt nok om dette, vil vi naturligvis uddybe det endnu mere, men med de kunder vi har haft indtil videre har det som sagt ikke været et problem.

Vi tager gerne sagen i retten, hvis det er småsagsafdelingen, men beskæftiger os også med proaktiv jura som skal hjælpe kunden fra overhovedet at komme i sådan en sitovation. Det er dog ofte sådan at kunden først opsøger hjælpen når skaden er sket, eller vedkommende føler sig forurettet.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)