Hej Alle :-) Vi er en virksomhed der har godt 3000 forskellige kunder i DK og Sverige, så der er noget at holde styr på. Vi har e-conomic til vores fakturaer og regnskab, og har brugt Webcrm som CRM system. For to måneder siden fik vi lavet integrationen så vores sælgere selv kan oprette ordre i systemet, og vi var glade og forventningsfuld. Var selvfølgelig klar over at nye arbejdsrutiner kræver tid, men vi er nu meget skuffede over det vi har fået. Jeg vil næsten kalde det en forringelse.... :-( Vi kan ikke kører med priser i flere valutta, så sælgerne skal selv sidde og sætte prisen ind på hver ordrelinje. Det er muligt når vi opretter i e-conomic, men ikke i crm, og det er jo der sælgeren arbejder, så der er det ikke blevet nemmere for dem. Vi kan hellere ikke have en kunde med flere leveringsadresser. Så vi er nødt til at oprette hver enkel afdeling som en selvstændig kunde, hvilket giver oceaner af bøvl, da kunden så skal have os oprettet som leverandør for hver leveringsadresse, hvilket nogle ikke er interesseret i. Det gør også at vi så ikke kan sende et samlet kontoudtog ud til kunden.... Vi kan ikke inddele vores varer i forskellige varekategorier eller importere nye vare ind,uden at skulle opdatere alt i integrationen, hvilket så igen giver alt for meget arbejde, da integrationen også tager de spærrede vare med, så vi manuelt skal sidde og slette dem igen.... . Og jeg kan fortsætte listen over begrænsninger, men ovenstående er det vi virkelig har problemer med, så jeg skal ikke trætte jeg med flere sørgelige facts. Jeg vil til gengæld hører om der er nogle Aminoer, der enten bruger et system der både indeholder fakturering, regnskab og crm (I flere valuta), eller bruger to systemer der kan snakke ordentligt sammen ? Er det et samlet system, så skal sælgerne kun have adgang til crm-delen, hvor de skal kunne se hvad kunden tidligere har købt, hvornår de har haft besøg osv. Vi skal have fundet en ny og holdbar løsning snarest :-) Mvh Michelle |
Hej Michelle,
øv det lyder super uheldigt. Jeg går ud fra i har taget en webcrm standard pakke?
Hvem har undersøgt jeres behov omkring valuta, ordrestyring, sprogstyring og opsætning af disse ting. Der er fejlet - og det er konsulenten eller desværre den hos Jer som havde ansvaret for denne opgave - men har ikke fåets at sig godt nok ind i tingene.. Øv øv!
Er det lavet sådan at i webcrm kan ordren oprettet frem til e-conomic?
Hvad er det for en type varer i sælger? Hvor mange er i rent brugermæssigt fordelt?