Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hente vare i Kina

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg skal til at importere nogle vare fra Kina, og kom så til at tænke på om jeg egentlig gerne må rejse til Kina og selv afhente varene?
Da fragten beløber sig til knap 4000kr for det jeg skal have hjem, tænkte jeg at jeg kunne "spare" nogle penge ved selv at hente varene, da jeg i forvejen gerne vil ud og se fabrikken, samtidig kan jeg jo sikre hvad det er jeg få. Men er der nogle forhindringer i det?

 

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil jeg nok lige læse mere på Skat.dk. Ellers vil du alt andet lige kunne henvende dig i lufthavnen hos tolden derude og fremvise det du har importeret, så vil de kunne klare regningen for dig hvis det måtte koste dig noget. Du bør også være opmærksom på om indholdet kan være ulovligt i Danmark/EU.

Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Det er ikke ulovligt, det er blot hår ;) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kineseren fra Mors:
. Ellers vil du alt andet lige kunne henvende dig i lufthavnen hos tolden derude og fremvise det du har importeret, så vil de kunne klare regningen for dig hvis det måtte koste dig noget. Du bør også være opmærksom på om indholdet kan være ulovligt i Danmark/EU.

Det du skriver er IKKE rigtigt når der er tale om erhvervsmæssig import.   Varen skal være forud registreret i toldsystemet før man ankommer til Danmark.  Er varen ikke registreret vil det kræve midlertidig oplag hos en speditør i lufthavnen - hvilket er en dyr fornøjelse.

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliver de forud registreret når de sendes via DHL?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Sender du med DHL vil de forestå hele fortoldnings proceduren.  Men dit firma skal stadig være importør registreret. 

Ravn

Tilmeldt 21. Feb 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

vil du selv tage varerne med hjem fra Kina kan jeg anbefale fortoldningsbutikken til at told papirerne.  Du kan kontakte Rikke www.fortoldningsbutikken.dk  hun er yderst kompetent. 

Ravn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)