Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding med datter ApS eller bare ApS

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 15. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen
Er der nogen som kan hjælpe mig i min tvivl.
Jeg er ved at starte en webshop og vil starte den i et selskab(ApS) Men jeg er i tvivl om det er nok, eller om der skal være et holding bag selskabet.
Jeg er ny i branchen og ved ikke med garanti hvordan det vil gå med salget da det også er få produkter jeg vil sælge

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav en holdingkonstruktion, nu du er i gang. Fordelene kan være mange bl.a. ifm.. senere salg af virksomheden, optagelse af kompagnon oma. Ulempen er, at det koster lidt ekstra ved stiftelse og for årsrapporter. Kontakt mig gerne, hvis du har behov for uddybende forklaring/rådgivning. 

Jeg gir´ som sædvanlig den første time.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan i øvrigt også bistå dig i forbindelse med stiftelse af selskab(erne).

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 06:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Personligt ville jeg koncentrere mig om forretningen og vente med sindrige konstruktioner til du ved hvordan det kommer til at gå. Alt for mange bruger deres tid på at spekulere i konstruktioner og skatteoptimering (og sikkert meget andet) i stedet for at koncentrere sig om det det hele handler om - nemlig at tjene nogle penge.

Det eneste du får ud af at stifte en holdingstruktur nu er bøvl og administration.

Må jeg spørge hvorfor du overhovedet overvejer et holdingselskab?

Du kan altid indskyde et holdingselskab senere i processen så jeg ville afgjort vente medmindre der er tungtvejende grunde til at sætte en holdingstruktur op allerede nu. Du ved ikke engang om det vil give et overskud og hvis det giver overskud vil jeg formode at det i starten skal blive i aps til reinvestering. Hvad skal et holdingselskab så gavne?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med ejendomsinvestor.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er det herligt, at der nødvendigvis ikke er noget facitliste, når man beskæftiger sig med skat of regnskab Smile

Det er netop derfor, at det sjældent er muligt at svare "korrekt", når vi ikke kender alle forudsætninger.

Tilmeldt 15. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldstændig ret og det er også nogle af de tanker jeg går med...
Men hvorende man ellers læser, så synes jeg at der står at holding er den eneste rigtige måde og starte på nu når man er igang med stiftelsen.
Mange tak til dig og jer andre for jeres mening.

Tilmeldt 15. May 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig Michael
Men det giver mig da et godt billede af hvad der kunne være det rigtige valg for mig:)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harboe:

Hvor er det herligt, at der nødvendigvis ikke er noget facitliste, når man beskæftiger sig med skat of regnskab Smile

Det er netop derfor, at det sjældent er muligt at svare "korrekt", når vi ikke kender alle forudsætninger.

Michael, hvad er der galt i at spørge trådstarter hvad formålet med holdingstrukturen er?

Du må kunne anerkende at alt for mange holdingselskaber er stiftet uden noget egentligt formål.

Skatteoptimering er altid godt, men der findes muligheder for at sikre dette på et senere tidspunkt end ved stiftelsen.

Faktum er at ikke alle selskaber starter ud som en succes, men kræver hårdt arbejde igennem nogle år før end et pænt afkast følger. Endnu flere selskaber kommer aldrig dertil.

Jeg ser alt for ofte iværksættere med holdingkonstruktioner der er fuldstændig skudt ved siden af. Indtjeningen i drift er ikke tilstrækkelig til udbetaling af fuld løn, og samtidigt skal der tilsidesættes penge til betaling for regnskabsudarbejdelse og evt revision for 1 og nogle gange op til flere holdingselskaber.

Trådstarter lægger ud med at oplyse at vedkommende er usikker med hensyn til hvor meget salg der er i starten og at der desuden er et begrænset udvalg i varer til at starte med.

Ovenstående taget i betragtning synes jeg, at kommentaren fra Ejendomsinvestor er både saglig og fornuftig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg anfægter ikke det saglige og fornuftige i Ejendomsinvestors indlæg Smile

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)