Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny u-uddannet skatteminister

Side 5 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Puha, den var lang Smile

Altså nu er det jo ikke sådan at en minister sidder og laver politikken - er du klar over hvor mange embedsmænd osv. der sidder og trækker i trådene, og ministeren er "bare" toppen af kransekagen.

Jeg siger heller ikke at det er x-factor, men man bare formode at Statsministeren prøver at vælge den dygtigste til posten, og det er jo ikke sådan at hun har fundet ham nede på bænken...

Uldal:
Hvad vi almindelige mennesker foretager os har ingen sammenhæng så jeg forstår ikke din sammenligning med banken

Jamen, det er da ikke superhelte vi har siddende derinde, det er helt normale mennesker som sidder derinde, så hvordan skal en ung politikker få den erfaring som minister hvis ingen tør satse på dem. Der var da også engang en ung Anders Fogh som måtte trække sig, men der er vel ingen i dag som stiller spørgsmålstegn ved ham

Uldal:
Og det er ikke mig der skal give folk en "chance" og lade dem vise "hvad de duer til". Det har de haft rig mulighed for igennem deres uddannelser. Det er ikke folkekirkens nødhjælp det her..

Ja, sjovt nok er nogle de største og (rigeste) iværksættere/virksomhedsejere som er droppet ud eller slet ingen uddannelse har - så fordi man har en uddannelse er det da ingen garanti for succes.

Som sagt er jeg ikke tilhænger af regeringen, men jeg synes bare det er et underligt syn på andre at de ikke kan være dygtige til deres job, fordi de ikke har en uddannelse eller har en vis alder. Tænk nu hvis vedkommende er politikkens svar på Michael Laudrup, der var vel ingen der stillede spørgsmål om hans alder da han fik debut ;-)

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

WOWWOW:
Puha, den var lang Smile

Jeg ved godt at ministeren er lidt en snoredukke men han har stadig ansigtet udadtil. Og det er her hvor ting som tryghed, faglig stolthed, pondus og alle de andre ting gør sig gældende. Og jo hun har sgu fundet ham lidt nede på bænken ;)

Jeg ved også godt det ikke er superhelte, men så alligevel. Det bør være stærke personer, personer der er selvsikre, indgyder respekt og tryghed til befolkningen, noget vi som danskere kan være stolte af. Nu nævner du selv Anders Fogh. Altså jeg krummer stadig tæer når jeg hører manden tale engelsk. Er det sådan et ansigt vi vil have udadtil (dog er hans engelsk ikke så dårligt som Willy Søvndahls). 

Og nu bruger du selv ordet "satse på dem". For det er nemlig det det er. Et sats. Og spørgsmålet er bare om sats hører til når vi taler ministerposter? 

Og så kommer vi til talenterne :) Du nævner Laudrup og du nævner nogle af Danmarks største iværksætter successer. Jeg er ked af det men her går der altså også X-faktor i den. Laudrup og alle de talenter de største iværksættersuccesser er lidt at pisse i bukserne. Det varmer et kort øjeblik, giver alle noget at juble over, og dagen efter er fisen gået af ballonen. Beklager, det er ikke dem der får hjulene til at køre rundt. 

Hvad nytter det at have Laudrup´erne på landsholdet i 10 år hvis det betyder at alt sejler bagefter. 

At der er nogle ufaglærte iværksættere der har haft mega succes, (her tænker jeg naturligvis først og fremmest på Virgin´s Sir Richard Branson) er jo tilfælde. De var på de rigtige steder på det rigtige tidspunkt med den rigtige idé. 

Det er bare ikke dem der sørger for at Danmark har et nationalbruttoprodukt. Det er faktisk alle de højtuddannede erhvervsledere der med en modenhed, stabilitet og ganske få "udsving" får den rotterede nogle vil kalde velfærdsdanmark til at køre rundt hver eneste dag. Det er DEM vi bør hylde, og ikke alle de one-day-wonders der er ude i verden.

Jeg har den allerstørste respekt for iværksættere, men hvor meget har Lars Larsen bidraget til det danske nationalbruttoprodukt ? 1 promille ? en halv ? 

Det handler om det store overblik, og det handler om hvad folk skal se udadtil. Om vi skal være stolte ude i verden over at komme fra danmark eller om vi skal være lidt flove over at have ministre der taler dårligere engelsk end en 5. klasser, ministre der gik i folkeskole for mindre en 10 år siden, ministre der ikke har uddannelse, joberfaring, livserfaring, ministre der bare er sokkedukker sat på en arm .... 

Fra Trørød
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uldal:
Jeg ved godt at ministeren er lidt en snoredukke men han har stadig ansigtet udadtil. Og det er her hvor ting som tryghed, faglig stolthed, pondus og alle de andre ting gør sig gældende. Og jo hun har sgu fundet ham lidt nede på bænken ;)

Du snakker som om du kender Benny Engelbrecht? Statsministeren kender ham nok bedre, og det er hende, der bestemmer.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, vi ser nok bare forskelligt på tingene Wink

Men at sige at Richard Branson var på det rigtige tidspunkt med den rigtige idé - Det er dog ikke helt tilfældet, og det ved du også hvis du har læst hans bog.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

John de Summer-Brason:

Hvad angår Glistrup spiller noget helt tredje ind. Nemlig det forhold, at den åbenlyst intelligente og veluddannede partistifter også kan have haft en snert af psykisk lidelse. Tror det er autisme-spektret vi skal over i.

sad på et tidspunkt i et headhuntingfirma blandt erhvervspsykologer og arbejdede med på deres softwarebaserede personlighedstests. Tror netop Glistup ville have været udfordret af denne type tests...

Du burde virkelig skamme dig over at komme med så stupide udtalelser at du kan påstå at Glistrup havde noget som helst at gøre med autismespektret. Du aner åbenbart ikke hvad du taler om, men synes lige at du i din uvidenhed skal træde på mennesker der lever og kæmper med udviklingsforstyrrelser!

Uanset hvor dit politiske ståsted er og hvor gerne du vil bygge denne måneds skatteminster op, så er det simpelthen svinsk at insinuere at Glistrup med hans genialitet, uhumske og ubegrænsede racisme og politiske ståsted er associeret med noget du åbenlyst intet ved om, men alligevel synes dig berettiget til at bruge som skælsord i en politisk debat.

Det er lavt, usselt og svinsk. Skam dig!

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

WOWWOW:

Okay, vi ser nok bare forskelligt på tingene Wink

Men at sige at Richard Branson var på det rigtige tidspunkt med den rigtige idé - Det er dog ikke helt tilfældet, og det ved du også hvis du har læst hans bog.

Ja selvfølgelig ser vi forskelligt på tingene, ellers ville det heller ikke være noget ved Big Smile

Jeg har ikke læst Bransons selvbiografi desværre, men har læst ret meget om manden og om hvordan han startede. Jeg ved godt at han har lagt rigtig meget energi i hans projekter, og ikke altsammen har været lige smertefrit. Men jeg holder stadig fat i at det ikke er verdens "Richard Branson´er" der holder hjulene igang Wink Det tror jeg også du kan give mig ret i. Men alle kan lide "underdog-historier" og historier om hvordan den lille ludfattige Ronaldo fra Brasilien blev multimillionær på sit fodbold talent osv osv. Den slags historier er også inspirerende, tro det eller lad være, bestemt også for mig, men de er ikke værd at satse på desværre. Men nu er jeg også typen der fortrinsvis spiller på de sikre heste Stick out tongue

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Hvad angår Glistrup

Broncofan, jeg ignorerer bare den slags indlæg som det fra John De Sommer.

Jeg foretrækker til enhver tid en politiker som Glistrup der tør åbne munden og fremsætte sine og partiets synspunkter tydeligt og klart. Så kan man vælge at være enig eller uenig. Og det er jo det politik handler om.

Desværre er det blevet en stor gang politisk sødsuppe hvor ALLE politikere (måske lige undtaget enhedslisten) alle står og træder vande og ikke tør komme ud i offentligheden med en tydelig politisk holdning som folk kan tage og mærke på.

Nu er der nok efterhånden ikke mange der husker Glistrup som politiker, men os der kan huske ham var i hvert fald ikke i tvivl om hvor han eller hans parti stod når det handlede om indvandrerpolitik. Og som sagt, så kan man mene om det hvad man vil. 

Det er sørgeligt at se dansk politik hvor det er nu, hvor der næsten ikke er forskel på rød eller blå blok fordi ingen tør stå ved noget som helst. Alle bruger de samme ord (oftest ordet velfærd) men ingen kommer med noget konkret. Det er ynkeligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uldal:
Desværre er det blevet en stor gang politisk sødsuppe hvor ALLE politikere (måske lige undtaget enhedslisten) alle står og træder vande og ikke tør komme ud i offentligheden med en tydelig politisk holdning som folk kan tage og mærke på.

ja man kan vel savne typer som Glistrup, Erhard Jacobsen og Sømanden - men jeg synes nu der er forskelle og at de kommer tydeligt frem - uanset vi taler indvandring (dansk folkeparti contra Radikale og Ø) - pludselig afskaffelse af efterløn (Venstre i nytårstale men bakket op af DF og K) - liberalisme ala Liberal alliance med max 40% skat og endnu mere i Joakim B - 

Jeg synes derfor faktisk der er forskelle og ved ikke om jeg ønsker så pokkers meget større forskelle - jeg tror det giver mening, at en ret stor midte er ret enige om hovedlinjerne. Det tror jeg skaber den langt mest langsigtede politik, at hovedlinjer - udenrigspolitisk, boligpolitisk og overordnet velfærd ikke skal være på valg hvert 4 år. Det ville skabe kæmpe usikkerhed.

Vedr. Glistrup kan man vel sige han var alternativ eller lidt afvigende - og jo ikke tænkte som alle andre - men at sætte en diagnose på det, vil jeg slet ikke mene man skal vove sig ud i.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
liberalisme ala Liberal alliance med max 40% skat

Deres ide om at sænke selskabsskatten til 12,5% lyder også ret godt Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Uldal

Solen skinner og der er ingen grund

til at være sur: hele ideen med folkestyret

er at folket - ikke fagfolket - styrer...

Side 5 ud af 7 (67 indlæg)