Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mister mit domæne, hvad så nu?

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fra andre traade som jeg har læst her paa amino mener jeg at det bare er surt show for ham at han ikke har sikret sig ved at kobe alle domænenavne med og uden bindestreg. Og nu prover han at skræmme dig.

Hvis man vil skire sig at ingen tager et domæne navn som liger ens eget maa man selv sorge for at kobe alle domænenavne med og uden bindestreg og .DK .COM etc..

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 91
Fra  Lund Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

1. domæne-navn.dk kan ikke stille noget op. Så længe han ikke har et registreret varemærke, så er det bare sur røv for ham. Så kan han true alt det han vil.
Derudover, er sites to vist forskellige ting, slet ikke samme produkter i handler med. Havde i derimod samme sortiment, skulle være måske være et problem der, men det er ikke tilfældet.

2. Hans logo er ikke synligt, du har derfor ikke haft en jordisk chance for at kopiere det. Hvis han bruger samme illustration som dig, er det nok ret tilfældigt, at domæne-navn.dk og domænenavn.dk ligger op til det.

3. Naturligvis kan du få dit site på et andet domæne, det er noget vrøvl fra Unoeuro, eller også har i bare misforstået hinanden. Råb højt hvis du skal have hjælp til det.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SweetLips.dk:
fordi man sådan set ikke må hænge nogle ud med navns nævnelse.

Godt tænkt og det var også derfor jeg ikke skrev det direkte.

Men tilbage til sagen, som andre også skriver - der er ingen sag, og han har ingen ting at ha' det i - han truer med advokat og lign. sikkert blot for at skræmme dig. Så hvis han kontakter dig igen, så sig til ham at hans advokat må kontakte dig pr. brev eller mail, og så kommer der nok ikke mere ud af det.

I bund og grund handler det nok mere om at han er ærgerlig over at han glemte at registrere navnet uden bindestreg, og nu prøver han at skræmme dig til at overlade domænet til ham - så arbejde du bare videre med din webshop og glem alt om ham

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, domænenavn på xxx giver ikke automatisk ophavsret til xxx, sådan noget skal registreres særskilt.

Men uanset hvad, og hvem der har ret, det bliver håbløst for dig at markedsføre en webshop på domænenavn.dk hvis der allerede findes en aktiv webshop på domæne-navn.dk.

Så fint du allerede har registreret et andet domænenavn. Godt træk og godt du hurtigt er videre. Håber meget du får hjælp til at flytte webshoppen og held og lykke med salget.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Frydenborg Hansen:
Men uanset hvad, og hvem der har ret, det bliver håbløst for dig at markedsføre en webshop på domænenavn.dk hvis der allerede findes en aktiv webshop på domæne-navn.dk.

Nej da, da vedkommende har domæne navnet uden bindestreg, så er det slet ikke noget problem - det bliver nok et større problem for ham som har domænet med bindestreg

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes virkelig du skal læse denne her:

http://meebox.net/da/blog/ma-jeg-bruge-det-domaenenavn/

Det kan være at du for nogle god råd som du evt kan bruge på vejen ellers kontakt Halfdan via twitter, google eller facebook :) 

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Uanset om du vælger at flytte domæne, så behold dit gamle, eller sælg det til manden, du skal ikke bare overdrage det til ham.

Husk at oplyse at det ikke kun er domænet du sælger, da man vist ikke må handle med domænenavne alene?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må godt sælge domæner uden indhold. Man må bare ikke købe eller opretholde dem med videresalg for øje.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er en hel del forkerte informationer i tråden, og jeg orker ik og har ej tiden til at besvare hver enkel...

Hvis domænet er dit profilnavn, så kan du nok tage det stille og roligt. Sweetlips er ikke et unikt ord, da det både er en fisk, og en betegnelse for pleje af læberne. Flere store kosmetikfirmaer benytter også navnet i reklamen for deres produkter...

Men havde navnet været unikt, så krænker du faktisk modpartens ophavsret. Det er ik bare en ret, som gælder i DK, den gælder i hele EU. Og da modparten var først, er det ham, som ville have haft retten til navnet.

Det er ligeledes værd at bemærke, at der er flere EU varemærkeregisteringer, som I begge krænker med navnet, dermed ik sagt, at det medfører noget, men det er værd at have i baghovedet, især hvis du påtænker at sælge til andre lande...

Så du bør skrive til modparten, at navnet ikke er unikt, og at du ik krænker vedkommendes ophavsret. For der er ingen ophavsret for domæner, da ophavsret dækker over skabte værker, og modparten har sjovt nok ik skabt et domæne. Og modparten har ej heller eneret til et navn, som er alment anvendt i kosmetikindustrien...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

SweetLips.dk:
Personen bag (domæne-navn.dk) skriver til mig at han vil råde mig til at tage min side ned da denne er til gene for ham og hans kunder.


Du bør absolut ikke fjerne noget - medmindre du har kopieret et eller andet, såsom tekster og billeder. Jeg ved ikke om logoet ligner og hvor meget, men dit virker ærligt talt ikke til at være mere end et par almindelige læbestift-læber, som jeg kun kan gætte ikke er en kopi. 

Hvis alt det du har er retmæssigt dit eget, så er hans "råd" kun et der hjælper ham og ikke dig. 

Hvis han skal klage er det ad denne vej. Klagenævnet for Domæneklagenævnet vil så behandle sagen, som klageren betaler et gebyr for. Klageren kan få returneret gebyret hvis han vinder. 

Umiddelbart ser brugen af domænet med din webshop ganske reelt ud og er end ikke i samme branche som klagerens, så mit bud er at hans eneste måde at "vinde her" ville have været at forsøge at være venlig og ty til din godhed og at han tilbød en betaling til dig for hans fejl med ikke at købe domænenavnet uden bindestreg også.

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)