Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsgodtgørelse, når fjernt arbejdssted medfører hotelovernatning.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Som selvstændig IT-konsulent, der opfylder reglerne for kørselsgodtgørelse, har jeg mangeårigt benyttet denne mulighed. Arbejdsstederne har aldrig været længere væk, end at jeg har kunnet nå hjem hver dag. Ifm en kommende arbejdsplads opfyldes kravene for kørselsgodtgørelse som for de tidligere arbejdssteder, blot skal jeg pga lang vej overnatte ude. Dvs ankommer hjemmefra til arbejdspladsen mandag morgen og kører først hjem igen fredag eftm. I mellemtiden kører jeg mellem arbejdsstedet og et hotel. Hvad betyder det for kørselsgodtgørelse ifm det kommende arbejdssted? På forhånd tak for svar. /Aps-ejer

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

kørselsgodtgørelsen vil også her omfatte den faktiske arbejdsrelaterede kørsel. Kørsel mellem hotel og arbejdssted kan derfor medregnes, ligesom kørselen til og fra hjemmet kan medregnes. Dog med maks afstanden mellem din sædvanlige arbejdsplads og så kunden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

og med den sædvanlige forudsætning at du skal modtage løn fra det aps - i et forhold der er natuligt i forhold til kørselsgodtgørelse - så er det helt OK

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hele firmaets omsætning anvendes alene til alm. småomkostninger, kørselsgodtgørelse, løn samt lille indskud på ratepension. Kun beløb til ratepensionen er fast, resten varierer, men lønnen er altid langt den største del, og mange gange større end kørselsgodtgørelsen. Det årlige overskud er derefter altid nær nul. I perioder uden omsætning udbetaler jeg ikke løn. Tør du på den baggrund bekræfte at nævnte sædvanlige forudsætning er opfyldt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder det absolut til når læn er mange gange større end kørsel ja. Du må bare sørge for at tage kørselsgodtgørelsen sammen med at du indberetter løn til skat direkte eller via danløn som du får kørselsgodtgørelse i samme periode som du får løn og får det korrekt indberettet som skattefri køreselsgodtgørelse

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

enig :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)