Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til databaseprogram, til at gemme oplysninger

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Da jeg er i gang med et større projekt, så har jeg behov for en form for "database", som jeg kan tilgå online, hvor jeg selv kan konfigurere de forskellige inputs, den skal kunne tage i mod. Jeg er desværre ikke inde i fagterminologien på det her felt, så for at gå lige til sagen, så kommer her en kort kravspecifikation:

Lad os antage at jeg har 1000 hjemmesider

Målet er så at jeg har en database, hvor jeg på en hvilken som helst parameter, kan lave et udtræk af de hjemmesider der opfylder en bestemt parameter. Det skal være:

domænenavn

Nameregistrar (namecheap, godaddy, unoeuro etc)

host

FTP admin , pass

MySQL info

DNS

CMS system

Alle info skal selvfølgelig være krypteret, og jeg vil ikke lægge passwords direkte ind, men har nogle "reminderkoder" så kun jeg kan genkalde dem, ud fra den info der ligger i databsen. 

Formålet er så, at jeg skal kunne lave en søgning på 1-2 eller flere parametre og få en liste over dem der opfylder disse. Fx hvilke sider der ligger på en specifik VPS og er registreret hos namecheap. 

Takker på forhånd for inspiration, da dette er et nyt felt for mig. Men nu duer excel altså bare ikke længere. 

VH J

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er dit konkrete spørgsmål. Det kan gøres på mange måder men den nemmeste vil være en histet mysql/ms sql server hvor du skriver dine forespørgsler i sql. Eller skal du have nogle til at lave det for dig med et webinterface?
Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit konkrete spørgsmål er om der ligger en gratis færdig opensource løsning derude med et webinterface? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt Kexi med stor success.

http://www.kexi-project.org/

Hvis du har Office pakken, er det en pendant til Access.

Hvis du kender sql, kan du sætte en rigtig database op og gøre det deri.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med Excel/Onedrive?

Hvis jeg har forstået dig rigtigt, så vil det vel være fint, og nemmere end databaseløsninger.

Hvad er det, der ikke duer længere ved Excel?

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ser det ud som om at Kexi kun kører på Linux?  

Hvordan skal jeg så lige håndtere den? :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej J,

Du er velkommen til at kontakte min kollega Flemming Westphal på 42 43 47 54 eller fw@onlinesolutiongroup.dk for lidt gratis hjælp/rådgivning. Han har 20 års erfaring inden for IT-udvikling, så han burde kunne hjælpe dig lidt på vej Smile

Uanset, så held og lykke med projektet.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der findes rigtig mange løsninger på din problemstilling. CMS'er og frameworks som Drupal (med fields og views) eller Ruby on Rails (med fx Active Admin) kan løse din problemstilling rigtig godt, men disse kræver alle at du sætter dig ind i det konkrete system og det tager jo lidt tid.

Jeg tror det rigtige for dig er at bruge en løsning som fx Podio hvor du via deres site kan bygge din egen app, hvor du kan definere din egne data felter samt får nogle gode muligheder for at søge, filtrere og vise de data du indtaster.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres inputs.

Jeg skal nok sørge for at opdatere tråden, med hvad jeg når frem til, og mine erfaringer med dettte. Har heldigvis 6 uger til projektstart :-)

VH J

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)