Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Praktik uden løn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Jeg har et agentur som sælger tøj Vi har to mærker som ligger i over 450 butikker rundt i landet

 Jeg står derfor og mangler en mand til opfyldning ude i butikkerne osv. Men jeg har desværre ikke råd til at give en løn de første 3 måneder.

- Derfor vil jeg høre om det er muligt at have en mand i praktik i 3 mdr.  - Hvor han eller hun for kontanthjælp / SU???

kan man dette? Hvis, hvad er reglerne så??

Håber i kan hjælpe :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke med kontanthjælp - og SU er jo noget man får for at leve mens man studerer og hvorfor skulle en studerende stå i 3 mdr og fylde tøj op gratis de skal vel passe studie for at få SU og studierelevant kan man vel næppe beskrive det?

Der er praktisk som mulighed for arbejdsløse mig bekendt - normalt 4 uger men der er også en som går på 13 uger - men du skal så godkendes som praktiksted og det tør jeg ikke spå noget om muligheden for - det man man sikkert tale med arbejdsformidlingen om ville jeg tro

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomhedspraktik for ledige er i 4 uger. Praktik skal godkendes af jobcenter eller a-kasse. Den ledige får sine dagpenge og virksomheden får gratis arbejdskraft.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

andj5541:
vil jeg høre om det er muligt at have en mand i praktik i 3 mdr.  - Hvor han eller hun for kontanthjælp / SU???

Hvis det er studierelevant, så kan du få en praktik i 3 mdr. mens han får SU.  Virksomheden skal underskrive en praktikant kontrakt med skolen. 

Mvh, Anne  

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej, du kan ikke bare sådan lige få gratis arbejdskraft.

Hvis du kan tilbyde noget den anden vej, kan du muligvis få et samarbejde med et jobcenter eller en privat aktør hvor du kan få folk i praktik. Det er dog ikke særlig sandsynligt at du kan få nogle der fra dag 1 kan kører rundt og fylde op i butikker selv. Det er heller ikke sandsynligt at de kan det i løbet af deres praktiktid :-)

Du kan muligvis få nogle i virksomhedspraktik, men det vil jo kun give mening for vedkommende hvis du kan tilbyde et job bagefter. Kan du ikke det, så tror jeg det er begrænset hvor mange der lige tænker at 3 måneders butiksopfyldning lige giver cvét det rette boost :-)

Held og lykke med det.

Jeg synes du skulle genforhandle dit agentur, hvis du ikke kan tjene penge på det uden at skulle udnytte andre folk er det vist ikke nogen særlig god forretning. Alternativt må du stramme ballerne sammen og løbe lidt hurtigere!  

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske lidt hårdt/direkte sagt af Anders, men jeg havde faktisk samme tanke da jeg læste dit indlæg :)

Med 450 aktive butikker der sælger dit produkt, så burde der være plads i indtjeningen til at servicere butikkerne med varer. Er der ikke det, er din agenturaftale måske ikke god nok!

Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen 

- Tak for de mange svar :) Det var behjælpeligt, så nu har jeg mod på at gp videre med det.... Det skal lige siges at jeg har en fin aftale og har to mand ansat ;) 

GOD DAG 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så er aftalen vel heller ikke bedre siden du er nødt til at søge gratis arbejdskraft for at kunne bemande dine funktioner.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)