Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man starte selvstændig og få et boliglån samtidig...?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Er lidt i tvivl om det emnet er oprette under korrekt kategori...

Normalt når man starter en virksomhed op fra bund og samtidig drømmer om at købe hus, vil banken oftes gerne have at firmaet har kørt i nogle år, inden de vil overveje at låne penge til en bolig. MEN er der nogle af jer der ved eller har erfaringer med hvordan en bank går ind og kigger på sagen, hvis man overtager en allerede selvkørende forretning, som har ca. 7 års økonomisk historik - med pæne tal vel at mærke. Vil banken stadig se en økonomisk historik med mig som ejer, eller er tidligere regnskaber fra tidligere ejer med godt regnskab nok til at banken vil godkende et boliglån...?

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan vi ikke svare på. Det kan kun den givne bank :-)

Jeg ved at jeg da jeg var selvstændig tømrermester næsten var at sammenligne med en spedalsk i banken. Og da jeg og konen prøvede at skifte bank, løb de potentielle banker nærmest skrigende væk.

Jeg ved også at da jeg solgte virksomheden og blev lønmodtager (og lidt selvstændig konsulentarbejde ved siden af) ja så var der nærmest ingen grænser for hvad der kunne lade sig gøre i banken. Lige som vi også har oplevet at kunne vælge mellem flere banktilbud i forbindelse med ombygning af hus.

Hvor om alting er, så har du nok en fordel i og med du kan fremvise gode regnskab.

Held og lykke med det. Prøv flere banker, når alt kommer til alt, har jeg på fornemmelsen at det meget handler om personlig kemi dig og banken imellem :-)

 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig med Anders, det svar kan du kun få fra din bankrådgiver.

Din bank vil formentlig gerne se hvordan det går med forretningen efter at du har overtaget den, og ikke kun isoleret på de gamle regnskaber.

Husk at forretningen ikke nødvendigvis fortsætter uændret efter din overtagelse, og at du formentligt også har betalt en sum der skal forrentes af forretningens afkast. At købe en bolig samtidigt med at du skal have balanceret en "ny" forretning kan også være noget af en udfordring, både økonomiskt og arbejdsmæssigt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet, om det på mange måder ikke vil være en stor mundfuld med ny virksomhed og ny bolig oven i hinanden.

Nogle gange er der fornuft i, at tage en ting af gangen.

Held og lykke med det hele 😄

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)