Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsårets opstart i Dinero

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har efter mere end 11 år som selvstændig valgt at tage min bogføring hjem og selv stå for mit regnskab. Jeg vil nu prøve Dineros program af. Jeg har fået lavet 1. kvt. 2014 fra min seneste revisor og er nu meget i tvivl om jeg bare skal sætte mit regnskabsår i gang fra andet kvt. hvilket jeg åbenbart allerede nu ikke kan ændre, altså start pr. 1.1.2014 ligger vist fast, medmindre jeg kan slette det regnskabsår jeg måske allerede har fået oprettet?

Den udfordring gør at jeg overvejer simpelthen selv at bogføre helt fra 1. januar og få alle mine posteringer med ind i Dinero.

Er det døjet værd? Kan se at der kan være fejl i min revisors regnskab, selv om det er et stort og anerkendt firma.

Med andre ord er jeg bare i tvivl om, hvordan jeg starter rigtigt. Starter jeg helt forfra med hele 2014 eller starter jeg med 2. kvt 2014 og i den bilagsrækkefølge som min revisor har indledt? Hvis jeg lægger hele året ind selv igen, starter jeg så med bilag nr. 1 eller følger jeg den nummerering som min revisor har startet i 2013??

Håber det giver bare lidt mening?

Mvh

Katrine

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Få dig en god og evt mindre revisor, der ikke laver fejl - og aftal nærmere med vedkommende omkring din egen bogføring, så der er styr på det hele fra bilag nr 1 i dit eget system 😄

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det må være arbejdet værd at starte fra 1/1 ellers har du ikke et fuldt regnskab at forholde dig ti

Underligt at du kan se fejl i revisors - det ville jeg være tvivlsom til helt ærligt og de skal da så i alle fald kommenteres af revisor - det kan jo være momsregler eller andet du ikke kender til?

Du kan starte med bilag 1 eller med det din revisor startede med helt som du selv vil - men kan du ikke overveje at finde en rimelige billig ekstern bogholder?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, jeg kan se at min professionelle ansvarsforsikring er bogført som autoforsikring. Tinglysningsafgifter er bogført som vareforbrug, men det kan jeg ikke se er et forbrug, det er jo en afgift??

Jeg har været meget uheldig med den bistand jeg har købt mig til ud over min første revisor, han står klar til at komme mig til undsætning, men det irriterer mig efterhånden at jeg ikke SELV har styr på mit eget regnskab. Jeg vil gerne prøve selv før jeg giver op!

Tak for Jeres svar

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må være yngste elev, de har 'beriget' dig med 😜 . Ses desværre alt for ofte hos de 'store'.
Jeg er i øvrigt fortaler for, at bogholderiet foretages i virksomheden, hvis det er muligt og forsvarligt.
God arbejdslyst !

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

ja herregud - yngste elev og jeg kan sagtens også forstå du vil selv hvis du har tid - det kan der være store fordele ved

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo bare udfordrende at jeg har betalt for ydelsen ;-(

nå, her et dummepeter spm.

Jeg har hentet mine bilag i kælderen og fået oprettet det rette bilagsnummer i Dinero med start på bilag 424 2. januar, men hvad med mine indtægter???? Hvilke bilagsnumre giver jeg dem og hvad med de fakturaer jeg har før jeg gik over til at oprette dem i Dinero??

Jeg har brugt Dinero siden juni, men har jo fakturaer fra januar der skal ind i systemet og hvordan bogfører jeg dem?? Hvordan med bilagsnumre her??

Tusinde tak for Jeres forståelse!

Bilagsnumrene skal vel følge datorækkefølgen på bankbevægelserne??

Tilmeldt 1. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bare ikke helt i orden at man ikke får den ydelse man har betalt for.

Jeg har tillige skiftet bank i perioden og skal vel bruge den rigtige "beholdning", men jeg kan ikke se hvordan jeg opretter to forskellige bankbeholdninger når jeg bogfører, første del af året skal jo retteligt tilgå min daværende erhvervskonto?

Tilmeldt 1. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, har selv fundet svar på de seneste spørgsmål jeg stillede ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik du så klaret alle dine spørgsmål ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)