Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med moms og køb/salg

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har det gratis Dinero-program og er lige gået i gang med en ny virksomhed. Jeg er ved at lave mit allerførste momsregnskab, men jeg forstår ikke hvad jeg skal gøre. Igår gik jeg i gang med at oprette køb og salgs-bilag. Jeg fik oprettet et køb på 8 kasser økologiske appelsiner, som systemet fangede og nu indgår i regnskabsoversigten på forsiden. Men da jeg ville oprette yderligere køb, sagde den at der var en fejl. Jeg har prøvet flere gange og gjort præcis det samme som før, men jeg kan hverken få lov at oprette køb eller salg. Og fristen for momsindberetning er jo idag. Hvad skal jeg gøre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

bare et gæt (som ikke lige forklarer den siger det var en fejl) Hvis du skal ha noget bogført som hører til det du skal indberette her og nu så må det jo være salg du har foretaget inden 1/7 for at det skal høre til 2. kvartal og ud over at det da er alt for sent at bogføre, så er det i alle fald jo så en dato inden 1/7 du skal bogføre det med hvis det skal med i den momsrapport som du skal bruge til dagens indberetning (overvej en der hjælper med bogføring og gør det altid mindst samme uge du har noget fremadrettet og husk betydning af dato i ret kvartal)

Det du gør hvis du ikke får det til at virke er, at tage en regnemaskine og så tage alle dine købs og salgsfakturaer hvor du kan se dansk moms fremgå - og så lægger du din salgsmoms sammen og din købs moms sammen + beregner evt importmoms hvis du har købt fra udlandet - og så er du klar til at indberette i det mindste

ellers skriv til support@dinero.dk og kopier din URL (browseri linjen) til dem så kan de sikkert skubbe dig videre håber jeg

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)