Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg blive sagsøgt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har lige fået min første leverance hjem som er lidt forskelligt elektronik. Der er dog ikke nogen brugsanvisning med fra leverandøren og det gør mig ikke så meget, fordi jeg tror sagtens jeg er kreativ nok til at lave en brugervenlig brugsanvisning selv. Dog kan jeg blive lidt i tvivl om man SKAL lave sådan en lang tyk "roman" om at man ikke på bruge dem eksempelvis under vand, eller i snestorm osv. og er der nogle love man skal huske på der tæller væsentlig her for ikke at blive sagsøgt?

Håber mit spørgsmål er til at forstå og hvis der er manglende information så spørg endelig.

Mvh, 


Junes

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Altid bedst og få "vippet" ansvaret over på andre. Yes

I dit tilfælde dine leverandører.

Således at du har regres muligheder, når "lokummet brænder"Wink

Selvfølgelig kan du ikke "vælte" alt over på dine leverandører.

Du skal fortsat selv være i god tro, og altså ikke i ond troWink

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du tjekket om der mon ligger en dansk (svensk/norsk) brugsvejledning på nettet?

Eller er fremgangsmåden vel at få oversat den, der nu engang findes på engelsk?

Jeg har nogle gange fået elektronik, hvor der har ligget en murstenstyk "roman" af en engelsk manual - og så en lille dansk folder ved siden af, der indeholder de vigtigste punkter. Måske er det ikke korrekt, men jeg har nu stort set klaret mig fint med det.

Til gengæld klager jeg normalt til sælger hvis der slet ikke er nogen vejleding på dansk/nordisk.

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er så heldig at du bor i Danmark. Det betyder at du kun skal skrive de ting som produktet skal anvendes til.

Havde det været amerikansk lovgivning, skulle du skrive alle de ting produktet ikke må bruges til, hvilket også er derfor vi høre om de sjove retssager der af og til kommer over there.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

derimod kan du komme i problem hvis den elektronik ikke er 100% testet og godkendt til EU - at den har CE mærke er ikke tegn på andet end at nogen har sat mærke på, ansvaret for alle skader der kan ske, hvis ex en kineser ikke har været gennem hele testen men snyder på vægten - er din alene desværre

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tusind tak for alle jeres svar! :) 

Det lyder lidt som om at jeg skal vende mig mod min leverandør og forhøre mig om hvad de har at sige til denne situation.

Jeg troede blot det var noget jeg selv skulle klarer, men det kan jo være de har noget lignende.

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

- Du bør også være stillet, således at du tydelig kan se, hvad er produktansvar (Leverandørens ansvar). Du kan jo ikke være ansvarlig for nogle produktegenskaber, eller snarere modsat) God tro

- Og dine egne ansvar (bruger/detaillist/grossist m.m. eller hvad din rolle er ?) "ond tro"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Du bør også være stillet, således at du tydelig kan se, hvad er produktansvar (Leverandørens ansvar).

problemet er bare, at det kan ikke bruges til ret meget - Sælger er ansvarlig for produktets sikkerhed og at alle testregler er overholdt helt uanset hvad sælger påstår. At du så kan kræve sælger holdt ansvarligt er i langt de fleste fald helt uden værdi for køb via f.eks alibaba og lignende

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
At du så kan kræve sælger holdt ansvarligt er i langt de fleste fald helt uden værdi for køb via f.eks alibaba og lignende

O.K. Men jeg gik ud fra at der i trådstarters tilfælde var tale om B2B forhold.

Dem som f.eks. handler via Alibaba er vel også B2C ???Wink

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)