Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stemmeret vs Ejerandel

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. May 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det klogt at inkludere en stemmeret i en ejeraftale?

Kan man fx sige at 2 parter ejer 50% hver, men mht. stemmeret har den ene part fx 70% stemmeret og den anden 30%?

Har aftalt med den kommende partner (de er 3 personer i et selskab) at vi splitter 50/50, men at jeg stadig har retten til at tage alle beslutinger. 

Hvordan sikrer man det? At man giver mig 100% stemmeret? Jeg er jo bange for at i det bliver 3 mod 1. 

Jeg skal sikre at jeg ikke kan blive smidt ud, da jeg er manden bag ideen og kommer til at arbejde mere end de andre.

Hilsen Daniel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil foreslå Jer en løsning med forskellige kapitalkkasser.

Fra København
Tilmeldt 4. May 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan? 

Har du 5 min til at hjælpe mig? 

Hilsen Daniel

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt afjort forskellige aktieklasser som så efter behov kan suppleres op med en aktionæroverenskomst. Ved at indarbejde det i form af forskellige aktieklasser sikrer du dig at du kan beholde indflydelsen selvom der sker udskiftning i ejerkredsen.

Fra København
Tilmeldt 4. May 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det noget du kan hjælpe mig med at formulere? Og fungerer det til et IVS?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det fungerer i IVS men det er ikke noget man formulerer - det skal registreres osv - i ejerbog - der kan være vedtægtsændringer - så hvis ejendomsinvestor vil tage den opgave er det givet noget han kan - men ellers skal du ha fat i en advokat og få lavet de relevante ændringer hele vejen igennem. Ejeraftale er noget man selv formulerer, men ikke anpartsklasser - læs ejeraftale evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ejd. investor er advokat og vil gerne hjælpe jer i gang u/b (afhængigt af - selvfølgelig - hvor omfattende eventuelle aktionæraftaler mv skal være). Har sendt en PM hvis det har interesse Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lader til, I er i trygge hænder 😄

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 4. May 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil dette være nok, så man ikke skal bruge til at lave kapitalklasser?

"Parterne er enige om at alle beslutninger i og vedr. selskabet træffes af [JEG]. Såfremt [JEG] ønsker at lukke selskabet har [MODPARTEN] ret til at købe de [MIT HOLDING SELSKABS] tilhørende anparter. Såfremt parterne ikke kan enes om prisen, fastsættes denne af en Foreningen af Statsautoriserede Revisorer udpeget statsautoriseret revisor og opgøres som egenkapitalen med tillæg af goodwill (forholdmæssig andel i forhold til ejerandel).

[MODPARTEN] har ret til løbende at blive orienteret om væsentlige beslutninger, der påtænkes truffet." 

Kan man bruge overstående? Og vil det forhindre at jeg kan blive nedstemt? Og kan det selskab der har 3 ejere stemme alle 3, eller er det selskabet (som ejer 50% af driftselskabet, som jeg ejer de resterende 50% af) som tæller for 1 stemme?

Tak!

Hilsen Daniel

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)