Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indløsningsaftale med Nets+Teller som umyndig

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg står og skal bruge en indløsningsaftale hos Nets og Teller da jeg ikke er interesseret i at benytte mig af PayPal længere.

Jeg vil modtage Dankort og derfor skal jeg bruge en aftale med nets.

Problemet er at jeg er under 18 år, og de godkender åbenbart ikke personer under 18 år.. Selvom jeg har tilladelse fra statsforvaltningen til at drive virksomhed (pt. enkeltmandvirksomhed)

Jeg ser umildbart at den eneste mulighed jeg har er at en af mine forældre stifter et APS og de så står som direktør og jeg derefter køber alle anparter og så bliver direktør selv når jeg fylder 18 år. Så de kan skrive på aftalen med Nets.

Mit spørgsmål er om i kan se andre nemmere muligheder? 

Mvh

Peter 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Hvis du har brugt din godkendte anmodning fra statsforvaltningen til at drive enkeltmandsvirksomhed og samtidig få et CVR nr, så burde det da ikke være et problem, det eneste at Teller og Nets kræver er at man har et CVR nr, hvilket du jo må have. 

De bedste hilsner

Mads

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Tilmeldt 30. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads.

Tak for dit svar. Problemet er at når det er en enkeltmandsvirksomhed så vil de have at jeg oplyser mit CPR nummer. Jeg har selvfølgelige CVR nummer. Sidst jeg ansøgte fik jeg bare en mail fra dem om at de ikke godkendte personer der er under 18 år.

/Peter

Tilmeldt 12. Feb 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Bare et foreslag og ved ikke om det gør situationen anderledes men jeg tænker om det ikke var muligt at lave firmaet om til et I/S og så få en af dine forældre med ind som kan skrive under på nets aftalen?

Tilmeldt 30. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Vision.

Ja det kunne selvfølgelig være en mulighed. Det du tænker er vel at en af dem bliver "medejer" i virksomheden så jeg stadig står som "direktør"?

/Peter

Tilmeldt 12. Feb 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg husker rigtig er det ikke nødvendigt at have en direktør i et I/S. I vil begge stå som medejer af firmaet og Din far eller mor vil dermed kunne underskrive aftalen uden problemer. Men ring og hør nets af før du gør noget. For som sagt så er jeg stadig ikke sikker på det virker. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

trådstarter er under 18 og har fået dispensation til enkeltmandsvirksomhed - den kan jo ikke bare lige laves om til I/S - Det ville kræve at dispensationen var givet til I/S og der gives generelt aldrig dispensation til I/S deltagelse til under 18 årige - men om det så kunne være anderledes hvis det var far og søn ved jeg faktisk ikke - der vil i alle fald skulle ny dispensation til.

Underligt at nets ikke vil lave aftale når der er givet dispensation og CVR nr er opnået. Kunne det være en ide at ringe og tale med dem, for jeg synes faktisk det er lidt underligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er problemet ikke, CVR-nr. eller ej, at man ikke an indgå en bindende aftale med en umyndig person/enhed?

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:
Er problemet ikke, CVR-nr. eller ej, at man ikke an indgå en bindende aftale med en umyndig person/enhed?

nej det kan jeg ikke se - Når den umyndige har fået CVR ved at ha fået dispensation i statsamtet, så kan man indgå aftaler og de er bindende for det CVR og forældrene som jo skal ha underskrevet ansøgningen har så ansvar hvis det CVR ikke skulle overholde forpligtelser - så HAR man fået CVR så kan det CVR indgå forpligtende aftaler helt som alle andre

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)