Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En freelancer skal lave en applikation som jeg har opfundet... Kan han løbe med idéen og applikationen?

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

glenn007:
det samme som hvis man er ansat i novo nordisk

Kære Glenn

Hvis ikke du forstår forskellen på Novo Nordisk og en lille iværksættervirksomhed, så kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Læs mit indlæg, jeg har 15 års erfaring som freelance udvikler - og stort set alle professionelle freelance udviklere jeg nogensinde har mødt deler den opfattelse. Jeg har, undskyld mig, ikke lyst til at diskutere det med en VVS-mand, hvis du troede mig indlæg var et oplæg til debat så undskylder jeg meget.

Ha' en fortsat god dag.

nu laver jeg en del andet en vvs.  :)  den dag jeg er træt af vvs smider jeg en ansøgning hos dig om at holde øje med dine servere . hvis altså du kan bruge en der kan masinkode, C# , c++ , python og java.

Jeg laver blandt andet mine egen software. driver mine egne servere, programmere mine egne cnc maskine

så jeg er ikke inkompetent vejleder på nogen måde. det tydeligvis det du går rundt og tror. Peace..  :)

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for videoen har set dem alle.  de er god underholdning, og han snakker jo godt ...også IRL.  men mon ikke den gode Martin ved lidt om at sikre sine investeringer også.

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Bjarke Jepsen:
kan du bede din udvikler om at underskrive en NDA

Hvis han gør det skal han regne med at alle seriøse udviklere bliver væk fra opgaven.

Det behøver du ikke fortælle mig, jeg svarede bare på spørgsmålet.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

glenn007:
mellem mine linier skulle man læse at HVIS han tager opgaven må han ikke genbruge koden

I så fald skal der i aftalen stå hvad kode der ikke må genbruges. Som programmør genbruger jeg også meget kode selv mellem kunderne. Nu sidder jeg for det meste og laver Umbraco løsninger og der bruges en del nøjagtig kode hvor det kun er projektets navn der adskiller dem.

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

glenn007:
mellem mine linier skulle man læse at HVIS han tager opgaven må han ikke genbruge koden

I så fald skal der i aftalen stå hvad kode der ikke må genbruges. Som programmør genbruger jeg også meget kode selv mellem kunderne. Nu sidder jeg for det meste og laver Umbraco løsninger og der bruges en del nøjagtig kode hvor det kun er projektets navn der adskiller dem.

ja den er jeg også med på. jeg genbruger selv kode fra højre og venstre når jeg laver et nyt program.det er naturligt for man gider ikke opfinde den dybe tallerken hver gang og få museskader af at gentage sig selv for meget og man vil jo også være konkurrence dygtig. Men sammensætningen kunne man jo lave en klausul på . noget SKAL der ihvertfald laves så mandens ide ikke bare kan udnyttes af gud og hver mand inden han overhovedet for den på markedet. når den først er markedsført kan man jo så gøre hvad man vil som udvikler men indtil da må der være en aftale.

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis der ikke må genbruges kode, hverken til det nye eller fra det nye, må man også forvente en pris der ligger langt over hvad man ville have betalt ellers. Der må man gøre op med sig selv om det er det værd, for det er ikke et generelt problem i branchen at kunder får stjålet deres idéer.

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 72
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

glenn007:
at lave selve appen er jo så simpelt som at klø sig et vist sted. men at komme med et koncept der er gennemtænkt er MEGET tidskrævende

Jamen så er der jo slet ikke brug for en app programør - problen solved Big Smile

BitLizard Software

Udvikling af apps til iPhone og Android

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Bjarke Jepsen:
kan du bede din udvikler om at underskrive en NDA

Hvis han gør det skal han regne med at alle seriøse udviklere bliver væk fra opgaven.

Jeg betragter nu ellers mig selv som en rimeligt seriøs udvikler, og jeg har lige for et par måneder siden, skrevet under på en NDA.

Men det sagt, så er det en super dårlig ide at hyrer en udvikler man ikke stoler på! Hvis ikke tilliden er tilstede bliver sandsynligheden for et fejlslagent projekter markant højere. Hvis jeg selv skulle ud og købe udviklingen ville jeg hellere hyre en jævn udvikler jeg stolede på end en super udvikler som jeg ikke stolede på.

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

mabuhay:

glenn007:
at lave selve appen er jo så simpelt som at klø sig et vist sted. men at komme med et koncept der er gennemtænkt er MEGET tidskrævende

Jamen så er der jo slet ikke brug for en app programør - problen solved Big Smile

hehe sorry hvis den var diskriminerende. lod vist stemningen løbe lidt af med mig. skulle nok have formuleret det anderledes .

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangspunkt ejer du IKKE selv den applikation din freelancer udvikler.

Du skal være opmærksom på at have papirerne i orden. Som udgangspunkt ejer freelanceren ophavsretten over din applikation. Få styr på aftalen og få dokumenteret at freelanceren overdrager brugsret og ophavsret over alt der er lavet. Dette er et MUST for dig, hvis du vil sikre dig bare en smule.

Læs mere her: http://www.greenweb.dk/ejer-du-din-egen-hjemmeside/ 

Når det så er sagt, så kan du forvente at skulle betale ekstra for at udvikleren afgiver ophavsretten (nogle gør det og nogle gør det ikke), jeg har set udviklere tage ekstra 25% for at afgive ophavsretten til softwaren. Husk også på at ved hver udvidelse af softwaren skal du i princippet have papir igen på at ophavsretten overdrages til dig på fx. det nye modul.

Ideen kan beskyttes med en NDA, mens kode og applikation beskyttes med kontrakt hvor ophavsret overdrages.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)