Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En freelancer skal lave en applikation som jeg har opfundet... Kan han løbe med idéen og applikationen?

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Overskriften siger jo det meste.

Jeg kan ikke tage patent på min idé (app), men hvor/kan jeg finde en app programmør, som ikke løber med min opgave og idé?

Mvh Jacob 

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror risikoen for at din idé bliver stjålet er minimal. men hvis du vil beskytte dig lidt kan du bede din udvikler om at underskrive en NDA, eller endnu bedere lave et samarbejde hvor I deler overskuddet.

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Høgfeldt:

Hej,

Overskriften siger jo det meste.

Jeg kan ikke tage patent på min idé (app), men hvor/kan jeg finde en app programmør, som ikke løber med min opgave og idé?

Mvh Jacob 

simpelt . sig til vedkommende... vil du have opgaven skriver du lige under her på at du ikke de næste to år må producere en app der er tilnærmelsesvis tæt på din ide.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 4 person

Bjarke Jepsen:
kan du bede din udvikler om at underskrive en NDA

Hvis han gør det skal han regne med at alle seriøse udviklere bliver væk fra opgaven.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,4 stjerner givet af 5 person

glenn007:
simpelt . sig til vedkommende... vil du have opgaven skriver du lige under her på at du ikke de næste to år må producere en app der er tilnærmelsesvis tæt på din ide.

Nu kan jeg se du er fra VVS Branchen, så jeg vil prøve og forklare det på en måde du forstår.

Forestil dig at jeg har fået den geniale ide at sætte to håndvasker op i badeværelserne på et byggeri jeg er ved at lave, og jeg hyrer dig til at lave dem - men for at du ikke stjæler min ide så vil jeg have dig til at skrive under på et stykke papir der forhindrer dig i at bruge min geniale ide andre steder ... en ide som jeg ikke har fortalt dig om endnu, for du har jo ikke skrevet under på papiret endnu.

Du vil gerne have jobbet og derfor skriver du under, og hører nu ideen - resultatet er nu at du får lov at sætte en masse håndvaske op for mig ... men tilgengæld må du ikke montere noget der ligner en håndvask de næste 5 år.

Ville du finde dig i det? Nej vel ...

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 6 person

Jacob Høgfeldt:
Jeg kan ikke tage patent på min idé (app), men hvor/kan jeg finde en app programmør, som ikke løber med min opgave og idé?

Det er de færeste freelance udviklere der kan se nogen fidus i at stjæle deres kunder koncepter, det er ihvertfald en stensikker måde at sikre sig fald i kundetilvæksten på. Desuden er det for os ikke noget problem at få ideer selv ... vi har bunker af ideer som vi aldrig når at komme til fordi vi er nødt til at lave freelance opgaver for at have til dagen og vejen.

Din ide er ikke noget værd, det er den arbejdsindsats du har tænkt dig at lægge i projektet for at realisere det som har en værdi. Den arbejdsindsats kan jeg ikke stjæle, og hvis endelig jeg stjal den ville en retsag om rettighederne være så dyr og tage så lang tid at den under alle omstændigheder ville være ubrugelig - for på det tidspunkt du (måske) ville få ret af en dommer i landsretten er der, såvidt antaget at ideen faktisk er ny og unik, være kommet en håndfuld andre konkurrenter til.

Bare se dig omkring, en uge efter annoncen i dagbladende om en iværksætter der tjener(omsætter!) millioner (1) på at sælge champagne på nettet, vrimler Amino med kopister der vil til at sælge champagne.

Din største fjende her er dig selv, du kunne være igang med at udvikle din forretning og komme ud over stepperne, istedet sider du nu og er bekymret for hvem der mon kunne finde på at stjæle din ide.

Mht. at finde en udvikler du kan stole på, så find en med nogen år på bagen der har prøvet flere forskellige ting. Beskriv ideen for ham og hør hvad der kommer af feedback. Den feedback kan være den mest værdifulde ever, det kan f.eks. afsløre om konceptet eller lign. koncepter allerede eksisterer.

Jeg havde f.eks. et møde for nogen år siden (2008-ish) med en fyr der mente at han havde det næste store projekt i støbeskeen, og da vi holdt mødet gik det op for mig at fyren ville lave en konkurrent til en, på det tidspunkt, populær google-service. Fyren havde ingen penge, og han ville have os til at arbejde gratis og han forventede at pengene ville komme fra brugerbetaling.

Fyren her var uddannet indenfor iværksætteri og markedsføring, men hans kontakt med virkeligheden var så fjern at det slet ikke var til at forstå. Fyren blev meget fortørnet over at vi ikke kunne se fidusen i hans ide, og selvom vi prøvede at hjælpe ham med at innovere på ideen så der måske kunne findes en anden brugbar vinkel blev han ved med at køre fast i sin oprindelige ide.

Anyway, du er velkommen til at beskrive projektet overfor mig så skal jeg prøve og give et bud. mikkel@mikjaer.com

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

glenn007:
simpelt . sig til vedkommende... vil du have opgaven skriver du lige under her på at du ikke de næste to år må producere en app der er tilnærmelsesvis tæt på din ide.

Nu kan jeg se du er fra VVS Branchen, så jeg vil prøve og forklare det på en måde du forstår.

Forestil dig at jeg har fået den geniale ide at sætte to håndvasker op i badeværelserne på et byggeri jeg er ved at lave, og jeg hyrer dig til at lave dem - men for at du ikke stjæler min ide så vil jeg have dig til at skrive under på et stykke papir der forhindrer dig i at bruge min geniale ide andre steder ... en ide som jeg ikke har fortalt dig om endnu, for du har jo ikke skrevet under på papiret endnu.

Du vil gerne have jobbet og derfor skriver du under, og hører nu ideen - resultatet er nu at du får lov at sætte en masse håndvaske op for mig ... men tilgengæld må du ikke montere noget der ligner en håndvask de næste 5 år.

Ville du finde dig i det? Nej vel ...

jamen jeg glæder mig til at se din løsning på hans problem.  :)

men nu du forstår mit sprog så ville jeg jo heller ikke sende en fremmed vvs mester til mine kunder for at lave mit arbejde..... hvad hvis han stjæler kunden ? dette må jeg sikre mig han ikke gør inden vi aftaler han skal hjælpe mig.

mellem mine linier skulle man læse at HVIS han tager opgaven må han ikke genbruge koden og ideen i en hvis tid efter opgave er leveret eller noget i den stil. det er det samme som hvis man er ansat i novo nordisk at man som forsker ikke må tage sine viden med sig og straks bruge den i egen virksomhed dagen efter man har sagt op. novo har betalt dig for at få resultaterne derfor ejer de den viden i en hvis periode iflg. kontrakter. Vil forsker medarbejderen have jobbet må han følge spillereglerne... og der er så mange udvikler at man kan fodre dyr med dem så der er nok en der kan se det rimmelige i ikke at måtte udgive en tilsvarende app når nu han er betalt for at udvikle den af en anden.

Det er en simpel kontrakt der skal laves og man har som kunde ret til at stille krav til sine leverandører uanset hvad varen er. Jeg kom ikke med en skudsikker løsning men et BUD på hvad retning han skal kigge i.

dette er jo ikke bare en hosting løsning han har til salg vel.

det er så op til ham at vurdere om det er brugbart for ham. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

glenn007:
det samme som hvis man er ansat i novo nordisk

Kære Glenn

Hvis ikke du forstår forskellen på Novo Nordisk og en lille iværksættervirksomhed, så kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Læs mit indlæg, jeg har 15 års erfaring som freelance udvikler - og stort set alle professionelle freelance udviklere jeg nogensinde har mødt deler den opfattelse. Jeg har, undskyld mig, ikke lyst til at diskutere det med en VVS-mand, hvis du troede mig indlæg var et oplæg til debat så undskylder jeg meget.

Ha' en fortsat god dag.

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Jacob Høgfeldt:
Jeg kan ikke tage patent på min idé (app), men hvor/kan jeg finde en app programmør, som ikke løber med min opgave og idé?

Det er de færeste freelance udviklere der kan se nogen fidus i at stjæle deres kunder koncepter, det er ihvertfald en stensikker måde at sikre sig fald i kundetilvæksten på. Desuden er det for os ikke noget problem at få ideer selv ... vi har bunker af ideer som vi aldrig når at komme til fordi vi er nødt til at lave freelance opgaver for at have til dagen og vejen.

Din ide er ikke noget værd, det er den arbejdsindsats du har tænkt dig at lægge i projektet for at realisere det som har en værdi. Den arbejdsindsats kan jeg ikke stjæle, og hvis endelig jeg stjal den ville en retsag om rettighederne være så dyr og tage så lang tid at den under alle omstændigheder ville være ubrugelig - for på det tidspunkt du (måske) ville få ret af en dommer i landsretten er der, såvidt antaget at ideen faktisk er ny og unik, være kommet en håndfuld andre konkurrenter til.

Bare se dig omkring, en uge efter annoncen i dagbladende om en iværksætter der tjener(omsætter!) millioner (1) på at sælge champagne på nettet, vrimler Amino med kopister der vil til at sælge champagne.

Din største fjende her er dig selv, du kunne være igang med at udvikle din forretning og komme ud over stepperne, istedet sider du nu og er bekymret for hvem der mon kunne finde på at stjæle din ide.

Mht. at finde en udvikler du kan stole på, så find en med nogen år på bagen der har prøvet flere forskellige ting. Beskriv ideen for ham og hør hvad der kommer af feedback. Den feedback kan være den mest værdifulde ever, det kan f.eks. afsløre om konceptet eller lign. koncepter allerede eksisterer.

Jeg havde f.eks. et møde for nogen år siden (2008-ish) med en fyr der mente at han havde det næste store projekt i støbeskeen, og da vi holdt mødet gik det op for mig at fyren ville lave en konkurrent til en, på det tidspunkt, populær google-service. Fyren havde ingen penge, og han ville have os til at arbejde gratis og han forventede at pengene ville komme fra brugerbetaling.

Fyren her var uddannet indenfor iværksætteri og markedsføring, men hans kontakt med virkeligheden var så fjern at det slet ikke var til at forstå. Fyren blev meget fortørnet over at vi ikke kunne se fidusen i hans ide, og selvom vi prøvede at hjælpe ham med at innovere på ideen så der måske kunne findes en anden brugbar vinkel blev han ved med at køre fast i sin oprindelige ide.

Anyway, du er velkommen til at beskrive projektet overfor mig så skal jeg prøve og give et bud. mikkel@mikjaer.com // */ // ]]>

jeg faldt ned af stolen da jeg nåede til :)

"Din ide er ikke noget værd,  det er den arbejdsindsats du har tænkt dig at lægge i projektet for at realisere det som har en værdi."

Jeg mener ideen i HØJ grad værdifuld , jeg regner med ideen er gennemtænkt som EN ide imellem MANGE tusinde ideer der er kasseret af den ene eller anden grund.

at lave selve appen er jo så simpelt som at klø sig et vist sted. men at komme med et koncept der er gennemtænkt er MEGET tidskrævende. Den tid man skal have penge for er udviklingen af konceptet OG udførelsen og vedligeholdelses af sin vision.

nu må du ikke tage det her som et surt opstød. det bare min menning generelt og der skal jo være plads til alle opfattelser

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)