Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uploade data fra Excel automatisk til ens hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 6
Fra  Konsulentfirmaet Hvilsom Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.

Kan man lave ens hjemmeside (Wordpress) vil ligge Excel diagrammer ind på siden, så når man har lavet ændringer i Excel diagrammer, så uploader den automatisk til de diagrammer som ligger på ens hjemmeside?

Hvis det kan lade sig gøre, hvordan.Geeked

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har kun erfaring med Drupal, men jeg tænker, at der må findes noget lignende til WordPress. Du kan se hvordan det fungerer i Drupal på MoneyNet.dk. Det afhænger også af, hvilke diagrammer du har i tankerne. Jeg har ikke hørt om en standardløsning, hvor data opdateres via et regnark. Det nemmeste er sandsynligvis at lave opdatering via en kommasepareret fil - så det kan helt sikkert laves.

Du kan også prøve at lægge et testregneark på nettet via: moneynet.dk/web-regneark 

Et aktivt eksmpel af, hvordan det bliver benyttet i forbindelse med et forum (se nederst på siden): heleplanter.dk/energifordeling 

God vind med det!

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 32
Fra  Nordskov IT & Academy Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her er lidt forskellige diagram plugins til wordpress:

https://wordpress.org/plugins/tags/diagram

Det er ikke umuligt at lave en funktion, der gemmer diagrammet som et billede på sitet eller ftp, hvorefter at det bliver udskiftet ved at stien og filnavnet på wordpress siden peger samme sted, altså du udskifter i grund bare billedet.

Her er lidt info hvordan du gemmer diagrammer som billeder:

http://www.ablebits.com/office-addins-blog/2013/08/27/save-excel-chart-as-image/

Du kan også tilføje en button der kan gøre det for dig.

Google: Excel vba script export chart to picture

Så skulle du nok finde et par eksempler.

Hvis det er volapyk, så hyr en til at gøre det!

Mvh. Martin

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)