Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkursbegæring på et firma, som også skylder mig penge - hvad skal jeg gøre?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har længe prøvet at inddrive nogle penge fra en kunde, som ikke har betalt. I mit sidste forsøg på at få inddrevet dem uden at sende dem til inkasso, opdager jeg, at der er to andre der har indgivet konkursbegæring på firmaet. De skal i retten 8/9.

Hvad skal jeg gøre for at at gøre krav på mit tilgodehavende også?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

via statstidende eller vel via en af de to andre - finde kurator i boet/skifteretten og melde dit krav der - Hvis du kender den skifteret der behandler, og det lyder det til med datoen, så tal med dem og hvem der er kurator og få anmeldt kravet der.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er retten i sønderbog, som er retsindstansen. Firmaet er jo ikke erklæret konkurs endnu, men kun fået indgivet konkursbegæring, er der stadig en kurator på? 

Og ved du om det koster noget at melde sit krav?

oplysningerne er i øvrigt fundet på statstidende.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Schadegg Rasch Jensen:
Og ved du om det koster noget at melde sit krav?

Det er gratis. Kurator bliver først udpeget i forbindelse med mødet i skifteretten...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan først indgive krav til kurator den dag der er en kurator og det er i skifteretten. Hvis det bare er søgsmål for pengene må du bare selv sende dine krav, men tal med de to andre og se om I skal rotte jer sammen for det et koster at konkursanmelde. Det koster ikke noget at anmelde krav hvis først der er en konkurs og en kurator - oftest får man meget lidt af tilgodehavendet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
men tal med de to andre og se om I skal rotte jer sammen for det et koster at konkursanmelde

Hvorfor selv løbe en risiko for yderligere omkostninger, hvis andre allerede har påtaget sig forpligtigelsen. Han bliver ikke bedre stillet af hoppe med på den vogn.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Hvorfor selv løbe en risiko for yderligere omkostninger, hvis andre allerede har påtaget sig forpligtigelsen. Han bliver ikke bedre stillet af hoppe med på den vogn.
det bestemmer han jo selv - Jeg ville da godt turde tale med to andre - måske større, uden at forpligte mig til at betale med til en konkurs (er vel betalt ind allerede) og høre dem hvad sker der i sagen og så tage stilling ud fra det. Er den håbløs og fører til konkurs skal man ikke putte flere penge ind - derfor skrev jeg jo at konkursanmeldelse koster - men de to andre må jo formentlig ha en bedømmelse der leder dem til at tage den omk 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver at kontakte de to andre, og så ellers vente til virksomhedene er erklæret konkurs. Tak for det ihvertfald!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)