Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Voldsomt fald i Adsense klik med samme antal visninger - Hjælp!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Indtil 21. juni lå vi jævnt stigende på omkring €30 i indtjening pr. uge på Adsense på en af vores sider.

Fra d. 21 juni og frem faldt omsætningen voldsomt - selvom vi har samme antal visninger af reklamer. Og som I kan se nedenfor er det kun blevet værre siden da. 

 

Der er ikke foretaget nogen ændringer på selve hjemmesiden i dén periode. 

Ingen ændringer af hvordan reklamer vises eller hvor de er placeret. 

5. juni skiftede jeg Adsense fra at være tekst+billeder til kun at være billeder i forbindelse med en test af effekterne. Jeg har efterfølgende lavet det om igen i forsøget på at finde en eller anden forklaring på dette fald. Det har ikke hjulpet.  

Jeg er helt blank på hvad der kan være galt. 

Er der nogen herinde der har nogen ide om hvad der kan være sket?

Mvh Nina

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det de samme reklamer? For hvis det er de samme reklamer, og det samme publikum der er på siden (nu ved jeg jo ikke hvilken side det er) for så kan det jo være brugerne nu har tjekket de reklamer ud, og så ser man ikke dem igen. For så er der jo nok brug for noget fornyelse i reklamerne? Bare en tanke

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Mange tak for dit svar. Vi har ca 70% nye besøgende på siden, og jeg går ud fra at de hver især får vist de reklamer der passer på deres tidligere adfærd på nettet. Jeg tænker også at jeg ikke ville se SÅ kraftigt et fald fra en dag til en anden hvis dét var svaret.

Derudover synes jeg generelt at en CTR på 1% lyder meget rigtigt - mens en CTR% på 0,09 lyder latterligt lav. Dette får mig også til at tro at det er 'nu' den gal med - og ikke at det var 'tidligere' der var for god til at fortsætte.

Jeg forstår det simpelthen ikke. 

Mvh Nina

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 14. Dec 10
Indlæg ialt: 17
Fra  WebSights Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har et website om f.eks. betting, og det website i en periode har vist 1-2 annoncer a la 'Få 1000 kroner i startbonus' og de annoncer pludselig stopper og bliver erstattet af nogle meget mindre relevante annoncer, så kan det betyde rigtig meget for din CTR.

Det har jeg selv erfaring med fra mine websites (primært rejserelateret). Når der er nogle rigtig gode annoncer med rejsetilbud til lige præcis den destination som websitet omhandler, så kan CTR godt stige fra 1% til 2%. Så prøv at holde øje med hvor relevante annoncerne er på din side. Måske er det en del af forklaringen.

Har du tjekket om en ændring i dit design/indhold har haft betydning for dit website på andre platforme end den du normalt selv bruger? Måske vises dine annoncer kun ordentligt i Chrome, mens dine sider ser 'forfærdelige' ud i Explorer og Safari. Det har jeg også været ude i en gang.

Nå, det var bare lidt tanker. Måske har du selv fundet forklaringen i mellemtiden. I givet fald, så må du meget gerne poste den her, så vi andre kan lære af det Smile

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan, 

1000 tak for dit input. Jeg har ikke tjekket på kryds og tværs af enheder og browsere - kun min std. browser og så de enheder jeg nu engang har. Jeg vil bestemt lige høre nogle i netværket om der er sket noget underligt når de går ind på siden. 

Jeg har desværre ikke selv fundet løsningen i mellemtiden, men jeg vil bestemt tjekke disse ting. 

Hvis der er andre der har ideer til hvad der kan være sket hører jeg MEGET gerne fra jer. 

Sitet er 100% stuerent og inden for sundhed. 

Mvh Nina

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)