Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms, udlandskunder, paypal, stripe

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen, tak!

Beder man så firmakunder fra EU om deres "VAT identification number (VATIN) "?

(Er det den vanlige engelske titel på momsregistreringsnummer, som man beder om?)


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

yes - deres vat number - og skal checke det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 10
Fra  VR1 Labs ApS Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

En liten rettelse/presisering til John, ved salg av elektroniske tjenester til privatkunder i Norge skal du faktisk kreve inn norsk moms, selv om ditt firma ikke er registrert i Norge (Danmark, EU eller andre steder spiller ingen rolle). Men det er riktig at du ikke krever in dansk moms. Les mer på linken i mitt forrige innlegg. Om de norske myndigheter kommer til å oppdage det om du ikke gjør det er en annen sak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

har tænkt varer - men ja elektroniske ydelser kræver norsk moms - http://www.fdih.dk/nyheder/2011/sep/moms-paa-elektroniske-ydelser-til-norge/  tak for vigtig rettelse men gælder det ikke kun hvis man sælger for mere end 50 t i norge?

og vi kunne tilføje, at noget lignende bliver tilfældet for en række ting for salg inden for EU med krav om moms som fra 1/1-15 bliver for endnu flere ydelser og vil kræve registrering i hvert EU land man sælger b2chttp://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :

medlemsblog:
3) Kan vi bruge Stripe som betalingssystem når det er moms inkluderet for nogle?

Der findes forskellige måder at gøre det på.  

Det jeg ville gøre var nok at oprette individuelle plans for hvert land du sælger til, hvor den korrekte moms er inkluderet i prisen. Du kan så udspecificere på fakturaen hvad der er produktpris, moms etc. men i Stripe systemet behøver du jo sådan set kun tænke på det beløb der trækkes på kundens kort. Hvis du sælger til hele verdenen er det selvfølgelig mange plans der skal oprettes, men det skal jo kun gøres en gang. 

Du kan jo også lave en individuel charge hver gang, hvor produktpris og moms regnes ud lige før du charger, men det tror jeg bliver noget bøvl. Stripe er jo super god til abonnementer, så det nemmeste er at bruge deres plans og subscriptions. 

Nogle vil måske gøre det på en 3. måde. Kig på deres API, og find ud af hvordan I foretrækker at håndtere det. Stripe's API er virkelig godt lavet, man kan stort set alt man har brug for at kunne. Jeg har ikke mødt mangler endnu.

Mvh Carsten

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Check med SKAT - udover at du er moms registreret skal du også være  importør og eksportør registreret hvis du skal handle / sælge undenfor DK. SKAT afholder også forskellige kurser i forskellier kommuner/byer - check hvad de tilbyder i dit lokalområde.

Forsat god dag / Liselotte 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

og vi kunne tilføje, at noget lignende bliver tilfældet for en række ting for salg inden for EU med krav om moms som fra 1/1-15 bliver for endnu flere ydelser og vil kræve registrering i hvert EU land man sælger b2c i http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html 

Hold da op, det er længe siden, jeg har skrevet herinde, men den vil jeg godt lige reagere på.
NEJ! - der skal ikke laves en registrering i hvert EU-land. Allerede i dag findes One Stop Shop for virksomheder fra lande uden for EU, og den udvides fra 1. januar til også at dække EU-virksomheder.
MOSS som den kaldes (Mini One Stop Shop) gør, at man kun skal registreres i ét land - som man så afregner al momsen til. I Danmark, hvis vi er registreringslandet, vil SKAT så afregne momsen til de andre EU-lande.
læs mere her: http://skat.dk/m1ss 
Vh
Lars
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Gosvig:
NEJ! - der skal ikke laves en registrering i hvert EU-land. Allerede i dag findes One Stop Shop for virksomheder fra lande uden for EU, og den udvides fra 1. januar til også at dække EU-virksomheder.
JO det skal der - og det fremgår også af det link jeg gav. Jeg gav linket netop for ikke at forklare hele proceduren for noget der først gælder om ½ års tid.

Det fremgår også med One Stop Shop, at den registrering kan laves via skat.dk i danmark og at indberetningen også kan laves for hvert land via skat i dk MEN registreringen skal så sandeligt være i hvert EU land og dk skat tager sig så bare af at fordele momsen korrekt mellem EU landene når man indberetter OG momsen man tager skal være den moms der er i hvert land man er registreret for

Man skal derfor ikke registrere sig for alle (er det 26) EU landet, hvis man ex bare sælger til sverige - det vil sikkert være hurtigere og lettere - men man skal være registreret i hvert enkelt EU land man sælger disse varer i fra 1/1-2015. Linket forklarer alt om One Stop Shop

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)