Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte virksomhed pga. SU loft

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, ny her.

Jeg står i den situation, at jeg ikke har været aktiv på mit studie det sidste mange måneder, men har fravalgt min SU så meget jeg kunne, da det kunne gøres online, hvilket har givet mig et fribeløb på 18.552 kr pr måned, således jeg har kunnet arbejde rimeligt.
Her på det sidste har det dog taget så meget fart, at jeg kan se jeg rammer loftet inden for 1-2 måneder, selvom jeg nu også er udmeldt og har fået et par måneder med max fribeløb (35.000 kr pr måned).  

Jeg arbejder i event-branche med lyd og lys, hvor alle stort set er freelancere med egne virksomheder, jeg har dog bare ikke sat mig ind i det, at starte en virksomhed, så det har kørt som almindelig lønmodtager. 

Det jeg vil høre er:
Kan man starte en virksomhed, arbejde og sendte fakturaer, få dem betalt og lade pengene stå i virksomheden og eller udbetale noget af det, således jeg selv har kontrol over, at jeg bliver under loftet, og så eventuelt udbetale løn næste år fra firmaet, hvor jeg er helt uden for SU systemet og lofter? 

Jeg orker nemlig ikke at sidde stille eller arbejde gratis de 2 sidste måneder af året.

Håber i kan hjælpe mig, og det nemmeste havde nok været at tage på universitetet og blive udmeldt, men jeg har ikke haft tid til at komme i deres åbningstider.

Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal lige siges, at jeg har hørt herinde, men trådende tit går over i "hvorfor får du SU hvis du arbejder" og ikke så meget en løsning. 

Har selv fundet mig frem til VSO, men er det det eneste og nemmeste at gøre? 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Umoralsk samfundsnasser forventer du et andet svar end hvorfor du vil prøve at snyde den kasse vi alle sammen betaler til ?

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Selvfølgelig går den over i det, når du ikke er berettiget til SU. Grænsen er lavet af en grund, og hvorfor skulle jeg hjælpe dig med at gøre noget som jeg mener er amoralsk, og sidste ende skader hele danmarks befolkning?

En anden ting er du overhovedet berettiget til SU, når du siger at du er udmeldt?

Find de bedste sko priser på Skohylden

Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal måske lige formulere det mere klart.

Jeg har være tilmeldt studie, og dermed også tilmeldt SU. 
Satsen havde jeg så bare sat til 0 kr for dermed at få et fribeløb på 18.000 kr frem for 10.000 kr pr måned. 
Problematiken er, at jeg rammer loftet, fordi jeg ikke havde meldt mig ud af studiet før nu, da det krævede man mødte fysisk op i åbningstiden og dermed også SU'en.

Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

har ligeledes skrevet til SU styrelsen, for at høre hvad jeg reelt set skal betale tilbage, hvis man har haft SU satsen sat til 0 kr, men tjent mere end man faktisk må, for det virker lidt mærkeligt at skulle betale for at være tilmeldt et studie og SU, uden at få nogle af delene.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Markus

Ignorer "moralens vogtere" de har så skide travlt med at være politisk korrekte at de ikke engang gider besværliggøre sig med at sætte sig ind i dine problemstillinger før de dømmer dig.

Tag fat i i en revisor og få ham til at sætte en lille virksomhedskonstruktion op til dig, det lyder til du har pengene til at betale dig fra det :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)