Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsanalyse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Malmø
Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag I kære Aminoer!

Jeg intenderer at etablere egen virksomhed med det formål at sælge diagnosticeringsapparater i DK og muligvis resten af Norden. Maskinen er især velegnet til psykoterapeuter, homøopater og andre altarnative behandlere da den udover diagnosticeringsdelen også udarbejder behandlingsforløb.

Min forespørgsel vedrører en evt markedsanalyse. Da et produkt som denne ikke rigtig forhandles i Norden kunne jeg godt tænke mig at stikke den konceptuelle finger i jorden og undersøge omfanget af kundesegmentet, en evt pris på maskinen, interessen osv. Hvad ligger cirkaprisen på at man lader sagkyndige markedesanelyster foretage en sådan type undersøgelse?

Måske der findes alternative muligheder at analysere markedet såsom at hive fat på studerende med relevante fag som kan foretage interviews for symbolske honorarer? Alle svar og al hjælp påskønnes.

/MVH

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ofte at HA studerende laver markedsanalyser for virksomheder, enten some seminar eller som BA projekt. 

De fleste universiteter har en job bank tilknyttet deres hjemmeside, der kan du lave et opslag, så kan interreseret studerende kontakte dig derefter. 

Nogen virksomheder tilbyder det som et internship i virksomheden, med et symbolsk beløb som "drikkepenge" ofte 2.000-3.000 kr for 4-5 måneders arbejde. 

Andre laver opslaget som en selvstænding opgave hvor virksomheden kun yder hjælp til information. 

Det er ihvertfald et billigt alternativ til de priser det koster at få en virksomhed til det. Men den negative ting ved det er så, man ved aldrig helst hvor flittig og virkelighedsnær eleven er. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)