Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål omkring regning som skal deles mellem 2 cvr-numre

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg står og skal til at lave moms regnskab og er ved at skrive regninger ind som jeg kan trække fra i moms.

Der er dog nogle regninger som jeg skal dele ligeligt imellem 2 firmaer.
Vi er to vinduespudsere som kører sammen. Mit firma har kunderne og min makker sender mig en regning hver måned som underentrepanør.
Der er dog visse udgifter som f.eks. benzin og udstyr som vi skal dele ligeligt mellem os.

Hvordan gøres dette nemmest?

Det har været sådan indtil videre at det er mit firma der modtager al omsætning og lægger ud for alle udgifter.

Jeg er kommet frem til to måder jeg kan gøre det på:

1. Mit firma betaler alt og betaler moms og skat og får også det fulde fradrag.
Herefter betaler min makker mig privat hans del af beløbet, fratrukket skat og moms.

Jeg ved dog ikke om dette er lovligt.

2. Mit firma betaler (lægger ud) for alle udgifter og fratækker 50% af udgifternes fulde beløb fra den regning min makker sender mig.
Dette ved jeg dog ikke hvordan det præcist skal formuleres eller om det er tilladt osv.

På forhånd tak for alle svar. :)

mvh

Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

når regningen er til dig CVR skal du betale hele regningen og bare fakturere din makker hans andel med moms og alt (og I har jo begge fradrag for købsmomsen)  Husk lige ikke momsfradrag for benzin hvis det er hvidpladebliver

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Super.. :)
Mange tak.

Hvad gør man så ang. benzin. Det er en hvid-pladet bil. Vi holder styr på det, på den måde at når der er blevet kørt firma kørsel fylder vi tanken bagefter med et benzinkort. Når der er blevet kørt privat fylder vi tanken med et andet kort.
Skal vi helt blande det uden om regnskabet?

Vi trækker desuden 60% af vores biludgifter, herunder benzin, fra i skat (ikke moms). Dette gør vi i stedet for at modtage kørepenge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan vælge at trække % af driftsudgifter ialt fra - efter nøje ført kørebog - eller få statens takster - i selskabsform udbetalt med skatteindberetning og i personlig virksomhed som fradrag- Her er Benzin jo en del af det så enten eller - I kan jo ikke trække penge fra - ex 60% af drift inkl. benzin hvis det er den måde i vælger OG så samtidigt lade selskabet betale en del af benzinen - Alt dette forudsætter at I selv ejer bilen privat og selv betaler alle driftsudgifter - herunder naturligvis benzin som så ikke må komme med ind i regnskabet

Alt der har med hvidpladebil at gøre skal bogføres uden moms - der er ikke momsfradrag på hvidpladebil benzin/drift - så det er bare at benytte en konto uden moms

husk nøje ført kørebog

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)