Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amu kursus, hvem styrer reglerne ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Dec 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg står midt i et underligt problem. Måske kan nogen hjælpe med råd og forslag.

Jeg afsluttet videregående uddannelse for 10 år siden og har næsten ik brugt den. Kunne ik finde arbejde!

Nu har jeg alm ufaglært arbejde og ønsker tag amu kuser om aften. Men jeg må selv betale for ami kurser , eftersom jeg har afsluttet videregående uddannelse.

Jeg har ik råd til betale selv.
Hvem styrer amu regler mv så jeg kan søge dispensation
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil vel typisk være din fagforening du skal kontakte der. Ved dog ikke om det kan lade sig gøre, når du er i arbejde (det lyder som om du har et dag job ikk?) men jeg vil forhører mig ved fagforeningen hvis jeg var dig.

vh

Henrik

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Tilmeldt 24. Dec 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et ufaglært arbejde, udenfor min uddannelse.

Jeg ønsker tage taxi kørekort, men har fået vide at jeg skal betale fuldpris ca 20000kr, eftersom jeg har haft videregående uddannelse.
Ellers koster det 3000kr

Jeg ønsker betale 3000kr som alke andre
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Samosa:
Jeg ønsker betale 3000kr som alke andre

Alle andre?

Læs nu betingelserne i det link jeg har lagt.

Tilmeldt 24. Dec 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fru Hartmann:

Samosa:
Jeg ønsker betale 3000kr som alke andre


Alle andre?


Læs nu betingelserne i det link jeg har lagt.



Jeg har læst den. Måske er det mig som har misforstået det hele !

Jeg arbejder fra kl 6 til 14 dagligt og ønsker tage amu kursus om aften. Altså jeg siger ikke mit arbejde op !

Når man tager et amu kursrs skal deltager normalt betale detagelsesgebyr på 3000kr.

Men har man haft videregående uddannelse skal man ikke betale 3000kr, men fuldepris som feks er 20.000kr

VEU-godtgørelse er vel som SU.- den ska jeg ik have for jeg har arbejde.

Det jeg ønsker er at tage amu kursus og betale 3000kr

Jeg håber det giver mere mening
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Dec 13
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis jeg trykker fuld pris , får jeg 18525kr

https://www.efteruddannelse.dk/VEUPortal/faces/ApplFrontPage?_afrLoop=15209056350547599&_afrWindowId=1061tas3qf_14&_afrWindowMode=0&_adf.ctrl-state=18jtexu6yy_4#%40%3F_afrWindowMode%3D0%26_afrWindowId%3D1061tas3qf_14%26_afrLoop%3D15209056350547599%26_adf.ctrl-state%3D1061tas3qf_40
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

AMU kurser er til videre/efter uddannelse af dem som f.eks. ingen højere/videregående uddannelse, dem som har været på arbejdsmarked i mange år og skal bruge ny viden, dem som er arbejdsløse og mangler noget på CV'et f.eks. truckkort, Epoxy bevis mv.

Typisk vil det være folk i job, der via deres arbejder deltager i et kursus forløb eller folk uden job der via deres fagforening modtager korte kursuser alm. truckkort, eller evt. langtidsledige der er under omskoling mv. Man er altid velkommen til at deltage som privat person (har selv gjort det et par gange) i deres kursuser, men så er det til fuld egen betaling.

Tror ikke du kan undgår den fulde betaling, ikke med den viden jeg har om AMU og den smule denne tråd har fortalt om dig (du er i arbejde, du har videregående uddannelse mv.)

Tror det bedste forsøg du kan tage, er at kontakte din fagforening og høre dem ad.

vh

Henrik

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)